Avatar billede morteeni Nybegynder
22. februar 2001 - 10:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Genstarter

Hey

Når jeg vil lukke Windows, spå istedet for at lukke så Genstarter den.. Hvorfor ???

//Morteeni
Avatar billede cc2000 Nybegynder
22. februar 2001 - 11:04 #1
Det er for at fortælle dig at det er tid til en geninstallering. ;o)
Hver gang min windows98 har kørt i højst 3 måneder gør den det nummer der og så geninstallerer jeg og så virker det igen...
Avatar billede cc2000 Nybegynder
22. februar 2001 - 11:05 #2
Vel at mærke at jeg jo sidder og installerer alle mulige programmer hele tiden. Tror også det er det du har gjort.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
22. februar 2001 - 11:09 #3
Du kan måske også finde hjælp how www.microsoft.com - for det er vist en bug der ligger i nedlukningsproceduren.
Avatar billede cc2000 Nybegynder
22. februar 2001 - 11:13 #4
fastwrite... ja der er nedlukningsproblemer, men de opstår kun hvis man sidder i netværk, og den gør bare at maskinen ikke vil slukke... ikke at den genstarter... ;o)
og jeg har alle opdateringer på min maskine derhjemme og den gør det alligevel...
Avatar billede hotpop Novice
22. februar 2001 - 11:19 #5
cc2000> VRØVL! den fejl er ikke specifik til hvordan maskinen opfører sig ved nedlukning, men kan vise sig på forskellige måder bl.a. at pc genstarter i stedet for at lukke.
Avatar billede hotpop Novice
22. februar 2001 - 11:24 #6
morteeni>> Jeg har den nævnte patch (fylder 532 Kb) skal jeg mail den til dig?
Avatar billede morteeni Nybegynder
22. februar 2001 - 11:31 #7
jep det må du meget gerne. tr_mulle@hotmail.com

//Morteeni
Avatar billede cc2000 Nybegynder
22. februar 2001 - 11:49 #8
hotpop... jeg kan sige dig at jeg supporterer ca 500 pc´ere og ALLE de genstarter ikke de låser sig fast ved windows lukkes... indtil de blev opdaterede så lukkede de ned.
Avatar billede hotpop Novice
22. februar 2001 - 12:21 #9
okay, det var bare hvad en microsoft-mand sagde, men de siger åbenbart noget vrøvl.
P.s. kan det være at hvis det er en stand-alone pc, at den så nøjes med at genstarte og ikke gør som dine i netværket?
Avatar billede hotpop Novice
22. februar 2001 - 12:25 #10
P.s. Læser til MSCE så det kunne være rart at vide til fremtidig brug...
Avatar billede hotpop Novice
22. februar 2001 - 12:25 #11
hovsa der skal stå MCSE
Avatar billede goamind Nybegynder
22. februar 2001 - 18:29 #12
Hej
Jeg kender problemet og det ligger ved en af følgende ting:
1. Hvis du har ændret på  dine startup og shutdown billeder eller opsætning.
2. En driver der skaber konflikt med nedlukningsfilen RUNDLL.EXE. Typisk når denne konfliktdriver ikke vil unloade sig selv. Prøv at tjekke hvad der kører af programmer o.lign. i baggrunden (ctrl+alt+del i windows) når du ved du ikke har nogle programmer åbne. Hvis du kan se nogle der ikke skal være der, kan det muligvis være en af dem, der skaber konflikten
Avatar billede pcn Nybegynder
22. februar 2001 - 18:34 #13
Den patch kunne jeg godt tænke mig
har ca 300 computere kørende med samme image een af dem genstarter i stedet for at slukke, da dem bruges ag en lærer kan jeg ikke bare give et nyt image.
kære \"hotpop\" send til mig
preben_charles_nielsen@get2net.dk
Avatar billede cc2000 Nybegynder
23. februar 2001 - 12:00 #14
hotpop.... ja det kan være. Men har nu kun oplevet den har genstartet pga man har installeret for meget. Så det kan godt passe hvad goamind siger...
Avatar billede frankch. Nybegynder
04. oktober 2001 - 00:29 #15
Hej Hotpop!
Jeg har lige præcis det problem med at pcén fryser
når der står Windows lukkes under genstart.
Gider du sende den patch til mig også.

mvh Frank. famchr@post7.tele.dk
Avatar billede goamind Nybegynder
25. januar 2002 - 10:19 #16
Skulle du ikke få denne tråd lukket, eller er problemet der stadig efter et års tid?? ;)