Avatar billede larskr Nybegynder
22. februar 2001 - 10:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ugyldig boot.ini

Når jeg starter min Windows 2000 Pro, får jeg følgende at vide:

\'Ugyldig boot.ini - starter fra c:\\winnt\'

Derefter startes helt normalt og det hele kører tilsyneladende uden problemer. Hvordan genopretter jeg en gyldig boot.ini eller får fejlmeddelelsen til at gå væk på anden måde?
Avatar billede hojben Novice
22. februar 2001 - 10:49 #1
kopier indholdet af din boot.ini ind her og lad \"os\" se på den.
Avatar billede hotpop Novice
22. februar 2001 - 12:29 #2
boot på win2000 cd-rommen og vælg reparer - alle
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. februar 2001 - 17:47 #3
Prøv at højreklikke på \"Denne computer\" -> Egenskaber -> Advanceret -> Startup and recovery (oversæt selv) og lav en ændring til \"System start\" - og tryk ok.

Jeg er ikke sikker, men jeg tror at den vil lave en ny boot.ini fil på den måde..
Avatar billede larskr Nybegynder
22. februar 2001 - 21:53 #4
Hojben> Problemet er også, hvad jeg burde have skrevet, at boot.ini helt mangler. Så jeg kan ikke fremvise den her.
Avatar billede larskr Nybegynder
22. februar 2001 - 21:57 #5
Hotpop> Når jeg booter fra min Win2000 cd, kan jeg ikke finde noget der hedder reparer - alle, kan du evt. være lidt mere specifik i hvor jeg skal lede?

Goulduck> Når jeg går ind i \'Start og genoprettelse\' (som det hedder på dansk) får jeg at vide at boot.ini ikke kan åbnes. Prøver jeg så at lave nogen ændringer i indstillingerne får jeg at vide at jeg skal genstarte, men bagefter er der stadig ingen boot.ini.
Avatar billede larskr Nybegynder
22. februar 2001 - 22:33 #6
Hotpop > Undskyld! Jeg skal læse hvad du skriver istedet for hvad jeg tror du mener.

Jeg havde ikke prøvet at boote fra cd\'en, kun at køre autorun. Da jeg bootede kom den mulighed du skrev om, og det virkede naturligvis.

Problemet løst, point givet og alt godt igen. Tak for hjælpen.