Avatar billede dwr Nybegynder
07. juli 2004 - 22:46 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Uhørt dårlig hastighed over switch

Specs:
Switch: Unex NexSwitch SD050s (5-Ports 10/100Mbit Switch)
2 Computer på 2,0Ghz+, 1Gbit netkort og rigeligt med ram.

Problem:
Vi har 2 computere. De er forbundet gennem en switch.
Vi har på et utal af måder prøvet at få en ordentlig hastighed mellem  dem. Lige nu er det bedste vi opnår 100kb/s og det er kun, når vi sætter en intern ftp op og bruger flashfxp til at hente med.
Det har virket tidligere og vi har ingen idé om hvad det kan være.

Vi sidder flere forbundet i det her netværk end os 2. Min computer kan fint modtage og sende filer til de andre med 10.000kb/s, hvorimod min vens computer stadig har 100kb/s.

Jeg har fået ham til at lave en hijackthis-log i tilfælde af, at det kan have noget at gøre med et begrænsende program på hans computer, da han er den eneste i netværket, der ikke kan få en ordentlig hastighed.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:41:50, on 07-07-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\drivers\CDAC11BA.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Intel\Intel Application Accelerator\iaantmon.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Intel\Intel Application Accelerator\iaanotif.exe
C:\WINDOWS\System32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Programmer\RaidenFTPD\raidenftpd.exe
C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
C:\Programmer\Bandwidth Monitor Pro\Bandwidth Monitor Pro.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\WINDOWS\System32\taskmgr.exe
C:\Documents and Settings\Lightwaver\Dokumenter\Modtagne filer\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.cgtalk.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Programmer\Intel\Intel Application Accelerator\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [type32] "C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HydraVisionDesktopManager] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI HYDRAVISION\HydraDM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] D:\Spil\Valve\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [Bandwidth Monitor Pro] "C:\Programmer\Bandwidth Monitor Pro\Bandwidth Monitor Pro.exe" /minimized
O4 - Startup: RaidenFTPD.lnk = C:\Programmer\RaidenFTPD\n8x3z7.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab28578.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab28578.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38145.6491435185
O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab28578.cab

Nogen der har den ringeste idé om hvad der er galt?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. juli 2004 - 22:58 #1
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe <- kunne jo nok være den
Det er ikke spyware (så fjern den ikke), men et program der kan begrænse båndbreden som han sikket selv kan justere.

www.netlimiter.com <- programmet
Avatar billede dwr Nybegynder
07. juli 2004 - 23:01 #2
Det er ikke det program.
Det er det ene ud af 2 programmer vi har installeret for at kunne overvåge hastigheden. :S
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. juli 2004 - 23:10 #3
sidder i bag en swicth eller en router? (hvis begge PC'er har adgang til internettet)
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2004 - 23:10 #4
netlimiter overvåger jo ikke kun når du har det aktivt! det begrænser det jo også!.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. juli 2004 - 23:14 #5
Loggen er ren.
Avatar billede dwr Nybegynder
07. juli 2004 - 23:19 #6
rhkdk>> ja.. vi sidder sådan her:

(4 computer) -> (switch) -> (NAT-Router) -> Internettet

Men det hele foregår før vi overhovedet når til NAT-Routeren. Det er mellem computerne der er forbundet til swtichen.

kenp>> det er vi fuldt bevidste om, da vi selv har installeret programmet.. (derudover ligger det også lidt i navnet, ik :)

victor-1>> kk..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. juli 2004 - 23:23 #7
dwr => det var mere for at finde ud af hvor I fik IP'erne fra (som I får af en router, så er der ingen ting der)
Avatar billede prospero Nybegynder
07. juli 2004 - 23:25 #8
Lav en hardware test ved at boote maskinen på en knoppix live linux CD, og lav samme ftp test på den. Hvis dén også er langsom har I nok en hardware fejl. Enten i netkort, kabel eller switch.

Bare for at spørge dumt: Har I forsøgt jer med et andet kabel og en anden port i switchen?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. juli 2004 - 23:26 #9
hvilket igen kan være fuldstændig ligemeget, da hvis han kan modtage med 100kb (800kbit) så ville det kræve min. 800kbit i upload, og siden de er sjældne.. så kan Vi/Jeg udelukke IP problem..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. juli 2004 - 23:27 #10
Hmm - overså denne, som kan fixes med HijackThis:
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab

Kender I ikke til brugen af HijackThis - http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm

Disse kan også fixes - der bliver ikke slettet noget, det bliver blot forhindret i, at starte op sammen med Windows.
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
Avatar billede dwr Nybegynder
07. juli 2004 - 23:30 #11
rhkdk>> så er vi så langt, men tak ;)

prospero>> vi har forsøgt med andet kabel og anden port. Vi ligger ikke lige inde med en knoppix cd, men det har virket før og vi har haft det her problem før. Det er ret underligt fordi for så sent som 4 timer siden virkede det fint nok og igår havde vi det her problem også.. :S
Avatar billede strych9 Praktikant
08. juli 2004 - 07:17 #12
heh det her problem havde jeg sjovt nok også engang. Overførselsraten var cuttet af på præcist 100,00k/sec når jeg downloadede fra een bestemt windows maskine. Fra Linux maskiner osv var der ikke noget problem overhovedet og jeg fik de typiske ca 13MB/sec.
Må dog med skam melde at jeg aldrig fandt ud af hvad problemet var, så jeg lytter interesseret med her, men det var i hvert fald hverken spyware eller hastighedsbegrænsning sat i ftp klient.
Avatar billede olly Nybegynder
08. juli 2004 - 10:47 #13
Den maskine som ikke kan overføres til/fra ordentligt... hvilket mærke netkort og chipset?
Avatar billede dwr Nybegynder
08. juli 2004 - 15:09 #14
olly.. Nu er han her desværre ikke længere, men jeg ved at det er et af de større ASUS motherboards og netkortet er onboard 1gbit
Avatar billede olly Nybegynder
08. juli 2004 - 17:42 #15
Okay. Men det jeg fiskede efter var om der var tale om et 3com for jeg har haft storeproblemer med 3com selv. De vil ikke med alt udstyr.
Avatar billede strych9 Praktikant
08. juli 2004 - 17:47 #16
For mit vedkommende var det faktisk 3com..
Avatar billede olly Nybegynder
08. juli 2004 - 18:19 #17
strych9 >> I hvilket udstyr havde du sat kortet til? I mit tilfælde var det i forbindelse med en Cisco switch. Men har også oplevet det med en linksys (ja det er jo faktisk også Cisco). Lige så snart jeg satte et Intel Pro i så virkede det bare.
Avatar billede strych9 Praktikant
08. juli 2004 - 19:20 #18
Det var imellem et 3com ethernet kort, en noname switch (som ellers virkede upåklageligt) og et onboard kort i den anden ende med SiS chipset. Prøvede direkte transfer med ftp, og over samba, samt site-site fxp. Den var bare sat til 100.00k/sec når man downloadede fra Win2000. Omvendt når man uploadede til windows gik det strygende.

Selv om jeg ikke har omtalte hardware mere så irriterer det mig stadig. Det er et ud af de to netværksproblemer som jeg aldrig fik løst.. =/  -men jeg er nu, som du, tilbøjelig til at tro at det var netkortet.
Avatar billede dwr Nybegynder
09. juli 2004 - 13:28 #19
Jeg har forhørt mig hos de andre og det lader til at ingen af os har et 3Com-NIC og switch'en var af mærket Unex og router var en SpeedStream..
Avatar billede dwr Nybegynder
04. april 2007 - 09:46 #20
luk