Avatar billede knx Nybegynder
07. juli 2004 - 21:00 Der er 7 kommentarer

Program til begrænsning af båndbredde-brug.

Kort formuleret:

Jeg mangler et freeware-program der kan begrænse den båndbredde min computer bruger.

Jeg bor i en opgang hvor vi deler en 4mbit TDC forbindelse, og jeg vil selvfølgelig gerne DL en masse. Jeg ønsker imidlertid ikke at smadrer forbindelsen for alle den andre.

Jeg vil derfor gerne finde et program hvor jeg kan begrænse mit båndbreddeforbrug til fx 1 mbit, således at der er båndbredde tilbage til de andre.

Programmet skal ikke være i stil med fx NetLimiter, hvor man hver gang man åbner et nyt program skal indstille båndbredden for det. Jeg vil kunne sætte det op til at alle programmer på min computer kun må bruge fx max 1 mbit. Jeg vil gerne kunne sætte det op een gang for alle, således at jeg ikke hele tiden skal administrere indstillingerne i programmet...

Kan i hjælpe?

Jeg accepterer osse anbefalinger på programmer der er trial-ware, men vil altså helst hvis jeg kan finde et freeware...

// knx
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. juli 2004 - 21:07 #1
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. juli 2004 - 21:08 #2
Jeg mener også at der findes en linux løsning der er gratis, jeg prøver at se om jeg kan finde et link
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. juli 2004 - 21:10 #3
Avatar billede knx Nybegynder
07. juli 2004 - 21:37 #4
Jeg kan ikke bruge nogen af dine forslag. Der er ingen server imellem klienterne og routeren på vores LAN, jeg gider ikke bruge penge på at regge netlimiter, som iøvrigt skal sættes op på ny efter hver reboot og jeg bruger ikke Linux...

Desværre.
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2004 - 21:40 #5
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. juli 2004 - 21:42 #6
Beklager, så kan dit problem ikke løses. Vis du vil have positive brugbare svar, er du nødt til at spørge om noget der kan lade sig gøre, sådan er virkeligheden
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2004 - 21:44 #7
Dette kan hvis du indstallere det på alle comptuere dele det ligeligt hvis flere er online samtidig! så fordele den båndbredde der er til rådighed! (stadigvæk kun en beta) men hvor godt det er ved jeg ikke og det skal indstalleres på alle computere kan hentes her fra hvor der også er oplysninger om selve programmet http://www.homeqos.com/forum/viewtopic.php?t=83(