Avatar billede eldoctor Nybegynder
07. juli 2004 - 16:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CD-Label Program?

Hey

Jeg vil høre om der er nogen der kender et program til at lave og printe billedet ud på en cd. Jeg mener at den grafik der normal sidder på cd i i coveret???
Findes der et program?
Hvilken slags papir er bedst at bruge...??

Håber i kan hjælpe?

/Madsing
Avatar billede eldoctor Nybegynder
07. juli 2004 - 16:39 #1
Forkert formuleret...Det er ikke grafikken på coveret. Men på den ene side at cd'en?

/Madsing
Avatar billede miss-g Seniormester
07. juli 2004 - 16:59 #2
Forstår ikke....

Du skal bruge et program der kan printe på 1 cd eller på en label?

Hvis det er på cd´en og din printer kan det, så bør der følge noget software med den.

ang. labels - der findes et par stykker som kan det. Bl.a.

http://www.avery.dk/dk1/home/home.jsp
Kan købes i Boghandlere, Merlin m.m.

Jeg synes dog ikke at papiret er helt godt (ikke nok kontrast), så jeg bruger:
http://www.neato.com

Man kan købe et starter-kit som indeholder, labels, software og den runde dims man skal bruge for at sætte label på selve cd´en.
Avatar billede miss-g Seniormester
07. juli 2004 - 17:00 #3
Der er ikke så forfærdelig mange danske firmaer som forhandler Neato, men de her gør:
http://www.multitech.dk/
Avatar billede miss-g Seniormester
07. juli 2004 - 17:02 #4
Vedr. Neato - jeg synes dem der er GLOSSY er bedst, det er som om de matte suger for meget af farven, så printet også bliver mat.

Jeg bruger en HP printer, det er muligt at blækket også har noget at sige *S*
Avatar billede mortensen Nybegynder
08. juli 2004 - 06:13 #5
Jeg benytter 'Nero Cover Designer' som er en del af Nero, du kan hente gratis her; http://www.nero.com/en/download_nero.php?pak=1
Den har det hele og du kan selv indstille udprintningen til det papir du har indkøbt. Det er meget enkelt at benytte (dk), men læs evt  vejledningen. Det sprang jeg over, men det sparer lidt tid.
Held og lykke.
Men husk at etiketterne skal være 100% centreret (benyt CD Stomper ell lign) og uden luftlommer.
Det ser godt ud, men enkelte afspillere kan have/få problemer.
Er iøvrigt enig med miss-g i at 'glossy' ser bedst ud.
Af hensyn til prisen benytter jeg dog ofte de (CD-Label) ark der af og til er på tilbud i Aldi og Netto, til de skiver jeg ikke forventer at bruge ret tit.
Go fornøjelse.
Avatar billede eldoctor Nybegynder
08. juli 2004 - 13:32 #6
1000 tak for hjælpen begge to

/madsing
Avatar billede mortensen Nybegynder
08. juli 2004 - 14:05 #7
selv tak
Avatar billede miss-g Seniormester
08. juli 2004 - 17:12 #8
Madsing - du glemte at lukke spørgsmålet (marker navne og vælg accepter) *S*

Glad for at du kunne bruge vores hjælp.
Avatar billede martinf Nybegynder
08. juli 2004 - 18:02 #9
Jeg har set flere der "bare" har brugt Word til denne opgave, med fortræffeligt resultat.