Avatar billede sun Nybegynder
22. februar 2001 - 09:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

hvordan gøre man så det....

Det kan være du har set den, http://www.lordoftherings.net/, den er ret godt lave, men jeg kan ikke se hvordan de  har lavet en flash movie som kan huske hvilken siden man er på så hvis man lave refresh, går flash movie selv ind der hvor man var!
Hvordan?

Og en lille ting mere, prøv at resize den, her vil den være 100% W men den gøre ikke noget før den kommer ned på 800*600.... hmm
Det lidt svært at skrive det her, så prøv at leg lidt med resize og husk det er kun en movie du ser i toppen og kun flash...

SUN\"#!
Avatar billede ditlev Juniormester
22. februar 2001 - 10:47 #1
Kan ikke lige umiddelbart finde FLASH\'en på den side, men man kan jo lave sin FLASH side af forskellige HTML-swf film hvor man springer fra den ene film til den anden, og derved bliver på den aktuelle side ved refresh/opdater!

/Ditlev
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. februar 2001 - 10:59 #2
Der sker intet hos mig når jeg klikker på Flash Version....
Avatar billede sun Nybegynder
22. februar 2001 - 12:34 #3
ditlev> det kunne man godt, men det fedte er det kun er en file hos dem!
Avatar billede sun Nybegynder
22. februar 2001 - 12:38 #4
nikolajdu> jeg er ikke med på hvad du ikke kan?

Jeg snakker om den flash menu som er i toppen.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. februar 2001 - 12:48 #5
Jeg har nu været hele vejen rundt og kan ligesom ditlev overhovedet ikke finde den Flash.

Når jeg trykker på \"visit the Flashsite\" sker der ikke en meter og jeg kan heller ikke finde den selv.

Alle de menuer jeg kan se er i html.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. februar 2001 - 12:49 #6
prøv lige at forklare hvordan du kommer hen til flashen...
Avatar billede ditlev Juniormester
22. februar 2001 - 13:11 #7
Tja...

FLASH\'en virker altså heller ikke ved mig!

Hvad sker der når du højre-klikker på menuen? Fremkommer den gængse FLASH besked? -

Det lyder mærkeligt!

/Ditlev
Avatar billede sun Nybegynder
22. februar 2001 - 14:01 #8
SJOVT, den må tror i ikke har flash!

så kan jeg ikke se havd man skal gøre..

prøvet at se dette fra index.html
    if (flash == \"no\")
        {
            if (flash5 == \"no\")
            {
            location.replace(\'index_flat.html\');
            }

</script>

</HEAD>
    <frameset  rows=\"1,*\" MARGINWIDTH=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" FRAMESPACING=\"0\" BORDER=\"0\" FRAMEBORDER=NO>
        <FRAME Name=\"ghostframe\" SRC=\"ghost.html\" Scrolling=\"no\" MARGINWIDTH=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" FRAMESPACING=\"0\" BORDER=\"0\" FRAMEBORDER=NO>
        <FRAME Name=\"main\" SRC=\"flash.html\" SCROLLING=\"NO\" MARGINWIDTH=\"0\" MARGINHEIGHT=\"0\" FRAMESPACING=\"0\" BORDER=\"0\" FRAMEBORDER=NO>
    </frameset>
</HTML>

hvis ikke har flash få i en ny siden.
Avatar billede sun Nybegynder
22. februar 2001 - 14:02 #9
btw.
i kan se flash ved at gå ind på flash.html men så virker den ikke da den ikke har den der ghostframe
Avatar billede imp Nybegynder
22. februar 2001 - 15:30 #10
Erh... Menuen er lavet i Flash... Er det dét flash du mener?

- imp
Avatar billede sun Nybegynder
22. februar 2001 - 17:10 #11
ja den top menu som er på alle sider..
Avatar billede webwize Nybegynder
22. februar 2001 - 17:49 #12
Tjaa, den version jeg ser på .....:-) er ikke i flash. Menuen er HELLER IKKE i Flash. Det er gif-billeder, der er styret af et javascript.

Jeg har ikke været inde og set sourcefilen, men jeg er ret sikker på at det er javascript, menuen består helt sikkert af GIF, og ikke flash.

Ifølge sitet skulle der være en flash-del, da jeg får at vide at jeg ser \"the non-flash version\" - mystisk, eftersom jeg helt sikkert har Flash5 plugin\'et installeret og alle andre Flash5 sider virker.

Avatar billede sun Nybegynder
22. februar 2001 - 18:33 #13
Ok det er klart det er en STOR! fejl på den side som gøre at ikke alle kan se den flash ver. som er der!

Men til jer som kan, da jeg ikke kan tror det kun er mig der kan se den, kan i se hvordan de har lavet det sådan at den snaker frem og tilbage flash
Avatar billede baxie Nybegynder
23. februar 2001 - 11:28 #14
Når jeg kigger på siden så ser jeg to flash menuer! Den ene er den hvor du vælger hovedpunkter.

Den er opdelt i flere scenes, derfor kan du gå ind og refreshe men den swf-film der er loaded er også den der starter på siden.

Under menuen restarter når du refresher siden. Prøv at kigge under \"Cast\", scroll lidt henad i menuen. Hvis du så lægger mærke til at Elijah Wood var den første i menuen så er det også ham der dukker op på siden når du reloader!

Jeg ved at man kan lave et history script der gør det du tror der sker her på siden, men de få mennesker der har sat deres cache i browseren til 0 er de eneste der kommer til at lide under lange ventetider. Sørg for at lave dine flashfilm så en intro er alene og menuen (Eller hvad du ellers ligger på siden) er en fil for sig. På den måde kan du kalde en ny side, og hvis du har sat menuen til at preloade mens en eventuel intro kører, så har du meget lidt loadetidd.

Jeg går ud fra at grunden til at du spørger det er fordi du ikke gider sidde og se en intro hver gang du refresher siden! Så gør det som jeg siger her. Programmeringen er måske lidt mere smart, men jeg har aldrig gidet at finde det script for det andet virker lige så fint!
Avatar billede sun Nybegynder
23. februar 2001 - 15:30 #15
Jeg har selv set en del på det nu, men der er ikke scenes, hvis du opener header.swf i flash kan de se dette når du gå en på cast:

Error opening URL \"file:////swf/headersubmenus.swf\"
Target not found: Target=\"_level128/sub/cast/list\" Base=\"_level0.legend\"
Target not found: Target=\"_level128/sub/production/list\" Base=\"_level0.legend\"

Det er rigtig der er en headersubmenu movie men den virker ikke når man refresher siden.
Men jeg tror de har lave noget så alle sider skriver til flash og siger hvad filen skal være på.

Det er Kano fedt da flash normalt ikke godt  at have en  menu i en frame, fordi! du kan ikke gå back men IE´s \"back\", du kan ikke Add to favorites, og du kan ikke refresher siden.
uden at din menu viser noget forkert.

Man kunne godt lave flere menus men så skulle du havde siden til at target 2 ting, og hvis du har kun en flash menu skal man ikke vente på den kommer frem hver gang men gå ind på en ny side.

Det er ikke let at se havd de har gjort, de har en del ting som ikke lige til at komme til at se.

Er det kun mig som kan se hvor godt det er for usability!!

Sun¿
Avatar billede rebse Nybegynder
19. april 2001 - 12:01 #16
den er da lavet i html
Avatar billede sun Nybegynder
18. maj 2001 - 13:42 #17
Der ikke nogel som har kunne svar....