Avatar billede mariah Nybegynder
22. februar 2001 - 09:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Movie clip og preload

Hej

Jeg har en movie bestående af en masse movie clips, hvori der ligger såvel animationer og lyd. Nu skal jeg lave en preloader, som skal preloade såvel movien og movie clipene.

Jeg håber at I forstår.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. februar 2001 - 09:47 #1
Flash 5.0:

1. Du laver en ny scene Insert>Scene
2. Dobbelt klikker på laget og kalder det Action.
3. Dobbelt klikker på keyframe 1, eller vælger Windows>Actions.
4. Indsætter følgende Actionscript:

total = this.getBytesTotal();
loaded = this.getBytesLoaded();
txtField = (loaded/total)*100 ;
if (total == loaded) {
    gotoAndPlay (\"Scene 2\", 1);
}

5. I frame x på actions laget indsætter du en keyframe.
6. Dobbelt klikker på keyframe 1, eller vælger Windows>Actions.
7. Indsætter gotoAndPlay (1);

I resten af lagene kan du lave en lille animation.

8. Vælg Window>Panels>Scene
9. Træk scene 2 over Scene 1 med musen

Så er din preloader færdig.

/per
Avatar billede redbastard Nybegynder
22. februar 2001 - 10:00 #2
ja det synes jeg lige var avanceret nok,og det er sikkert også rigtigt det der står,men jeg ville gøre det sådan her.
hvis din flashmovie er scene 1
kan indsætte ny scene(scene 2)
gå op i modify>scene her flytter du så scene 2 op så den står øverst
i scene 2 indsætter du en frame action
IfFrameisLoaded her vælger du den sidste frame(eks.frame nr.230) i scene 1(så du er sikker på at hele din scene er loaded)
og derefter Gotoandplay frame nr.1 scene 1
jeg synes det lyder lidt nemmere men,ikke nødvendigvis det bedste
Avatar billede baxie Nybegynder
23. februar 2001 - 08:45 #3
Ligger movieclipsene inden i filmen eller henter du dem eksternt?

Hvis du henter dem eksternt så kan du ikke preloade hele \"lortet\", men hvis du vil have en lille animation der kører mens filmen bliver hentet så gør sådan her:

Tag din animation (Husk den skal være ganske lille) og læg den ind i den allerførste frame i filmen.  Så skal du lade din film starte i frame 2.

Her bruger du den kommando som redbastard også er inde på, men det er ikke nødvendigt at lave en ekstra scene.

IfFrameIsLoaded (Den sidste frame i filmen)  og så Goto And Play frame 2. else Goto and Play frame 1

Dette (Synes jeg) er klart den letteste mådae at lave en preloader på.

Jeg har også en percentage preloader liggende den finde jeg lige og så kan jeg fortælle hvordan man laver sådan en basse!

Bax
Avatar billede redbastard Nybegynder
23. februar 2001 - 09:53 #4
du har en movie bestående af en masse movieclips

ergo:Du kan godt preloade hele \"Lortet\"