Avatar billede verbatim12 Nybegynder
07. juli 2004 - 10:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

skrivebeskyttelse af filer, og fjernelse af samme

jeg arbejder for et firma, der som en del af arbejdet programmerer nogle centraler. Det program vi programmerer med, og de filer der indeholder programmeringerne prøver vi naturligvis at have et centralt sted, så vi er sikre på at det er de nyeste versioner.
problemet er når vi kopierer filerne rundt på maskinerne o.lign, ender de som skrivebeskyttede efter kopieringen. Det er et hulens bøvl hver gang. Ydermere sker det ofte når man fjerner skrivebeskyttelsen på en hel mappe, er den der igen næste gang man viser egenskaber. Hvordan kan man generelt fjerne "selvskrivebeskyttelse" i XP?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
07. juli 2004 - 12:14 #1
Jeg tror ikke at man kan fjerne skrivebeskyttelsen generelt i XP.
Jeg forstår ikke hvordan filene bliver skrivebeskyttede "af sig selv".
Hvorfor skal skrivebeskyttelsen fjernes, det er vel kun nødvendigt for de filer der skal ændres?

For mig at se har i brug for et versions kontrol system, f.ex:
http://www.tortoisecvs.org/
Avatar billede martens Guru
07. juli 2004 - 14:11 #2
Ligger filerne på CD/DVD medier på det centrale sted ?
Avatar billede halifax Nybegynder
07. juli 2004 - 14:12 #3
Måske kan du klare det med Attribut Changer som er freeware
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=1305
Avatar billede halifax Nybegynder
07. juli 2004 - 14:14 #4
Direkte link til Attribut Changer
http://webplaza.pt.lu/public/rpetges/
Avatar billede verbatim12 Nybegynder
07. juli 2004 - 14:20 #5
-martens: nej, de ligger ikke på cd, så vil de være skrivebeskyttede når de flyttes tilb.
jeg tror jeg kigger på det der versionskontrolsystem. og ja, det er naturligvis kun et problem når vi ændrer en programmering, men det sker ofte.
Avatar billede terib Nybegynder
08. juli 2004 - 00:12 #6
Du kan vel give tilladelse til at "alle" har fuld kontrol over mappen med filerne ?
Højreklik på mappen med filerne -> vælg egenskaber - > fanebladet sikkerhed -> Tilføj -> skriv alle i objeknavn og klik kontroler navn - ving "fuld kontrol" af - ok - anvend - ok !
mvh
Avatar billede martens Guru
08. juli 2004 - 10:32 #7
verbatim12 >> nemlig !

men lige en kommentar/spørgsmål til ....

Kører I med NTFS, der hvor problemerne er  ?
Du ved nedarving af attributter .....
Avatar billede serverservice Praktikant
08. juli 2004 - 17:40 #8
Avatar billede verbatim12 Nybegynder
27. august 2004 - 11:11 #9
giv lige et svar gutter, så jeg kan fordele lidt points
Avatar billede verbatim12 Nybegynder
24. september 2004 - 22:09 #10
lukket
Avatar billede serverservice Praktikant
24. september 2004 - 22:30 #11
hva ba har ikke modtaget nogen mail om svar før nu?
Avatar billede verbatim12 Nybegynder
27. september 2004 - 23:03 #12
som det ses af datoerne, ventede jeg næsten en måned....sorry