Avatar billede boen Nybegynder
22. februar 2001 - 05:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

musik til din flash film

hvilket format er bedst og benytte til sin flashfilm. mp3? Hvordan kan nogen have en hel sang i deres intro, som ikke er et loop.?
Avatar billede Beach Mester
22. februar 2001 - 07:12 #1
Flash 5 kan kun bruge wav filer, flash 5 mener jeg kan bruge både wav og mp3. Men det spiller ikke det store. Når selve swf-filen bliver lavet bliver lyden komprimeret efter hvor meget de selv indstiller programmet til (eksport).

Hvis man smider en hel sang ind og gemmer den i mono og f.eks 112 kbps så fylder det jo ikke rigtig noget. Samtidig kan man streame filen så den bliver afspillet samtidig med at resten bliver downloadet.
Mvh.
//Beach
Avatar billede Beach Mester
22. februar 2001 - 07:12 #2
Shit.... Mener self. flash 4=wav og flash 5=mp3+wav
Sorry:-
//Beach
Avatar billede sezam Nybegynder
22. februar 2001 - 09:00 #3
vil musikken ikke hakke hvis man sidder ved et 56k modem (og musikken bliver streamet med 112 kbps) ?
Avatar billede Beach Mester
22. februar 2001 - 09:11 #4
Måske, det komme meget an på udbyder mm, men det kan lade sig gøre i mono.
Men prøv med en lille stump film på måske 30 sek. Hakker den så må du gå et hak længere ned.
//Beach
Avatar billede redbastard Nybegynder
22. februar 2001 - 10:07 #5
hvis du skal have redigeret din wav.fil ned så den kan bruges i flash, kan du bruge cool edit 2000
og sezam, musikken vil ikke hakke fordi flash selv komprimerer filen og man sørger selvfølgelig for at musikken er loaded før man viser siden
og jeg har ikke hørt en hel musikstump på nogen flashside jeg har set ,de fleste sider bruger en basiclyd og genbruger derefter nogle lyde ,som er loaded på forhånd så det lyder som en hel sang
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. februar 2001 - 10:56 #6
Det betyder ikke så meget hvilket format du hiver ind i Flash. Det er sgu mere hvordan du komprimere det - Altså hvad der kommer ud i den anden ende. Flash kan komprimere udemærket.

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. februar 2001 - 17:13 #7
Grunden til at nogle kan have en stor lydfil i deres swf fil er at data hentes streaming. Altså løbende.

http://www.fotx.net/nikolajdu/

Avatar billede nicolair Nybegynder
18. marts 2001 - 15:11 #8
Du kan hente selv store loop filer her:
http://www.flashkit.com
OK??