Avatar billede kimlarsen Praktikant
06. juli 2004 - 23:28 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Ændring af drevbogstav.

Hej

Kan man ændre drevbogstavet på a: drevet til eks. b: og så lade en usb key fungere som a:drev istedet ?

Kim
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juli 2004 - 23:39 #1
Jeg mener faktisk at du kan ændre drevbogstavet på floppydrevet i bios.
Det kan man ihvertfald i nogle bios'er, men hvis det er fordi du vil kunne boote på floppydrevet, skulle det ikke være nødvendigt med sådanne tiltag. Bios skal supportere usb-boot så det skal du lige checke først.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. juli 2004 - 23:42 #2
Det mener jeg ikke man kan. Af den grund at i AT PC arketekturen som i sin blev fastlagt er de to første drev, A og B, dedikeret som floppy drev og det er så lagt ind i alle BIOS til standard PC'er. De kan deaktiveres, som regel, men er de aktive vil de altid optræde som floppy drev.
Avatar billede kimlarsen Praktikant
06. juli 2004 - 23:44 #3
Hej Tonny

Næ, men her i denne ferietid, ville jeg bare gerne have min pc-bank forbindelse med. Men nøglerne til den, skal ligges ud på en diskette og de åbner ikke mulighed for andet !

Men så tænkte jeg på gamle dage, hvor vi jo godt kunne have 2 3½ drev ( eller 1 5 1/4" drev :-) og funderede om man kunne bytte det ene af de drev ud med en usb key
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juli 2004 - 23:47 #4
Sikke noget vrøvl jeg fik skrevet :(

Det jeg mente var at man kunne bytte rundt på a: og b: i bios, men hvis det var fordi du ville boote på USB-KEY'en, skulle det ikke være nødvendigt. Check i bios om det er muligt at boote på USB.

Det er vist ved at være sent ...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juli 2004 - 23:48 #5
Hvorfor skal den ligge på diskette ?
Hvad er det for en net-bank ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juli 2004 - 23:50 #6
På Danske Bank's netbank kan man da selv søge efter nøglen, så du kan egentligt blot have den liggende på en webmail og downloade den når du skal bruge den.
Avatar billede kimlarsen Praktikant
06. juli 2004 - 23:52 #7
Sparekassen fåborg
Avatar billede llkill Nybegynder
06. juli 2004 - 23:53 #8
webmail virker, men hvis man vil have tingene for sig selv, er det da meget smart at smide unisecur på en diskette.
og jo, uni har vistnok osse en funktion der gør at nøglen aldrig er længere væk.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. juli 2004 - 23:56 #9
anske Netbanks nøgler behøver ikke ligge på en diskette for at tage det med til brug på en anden pc. Den kan godt lægge på din USB nøgle, hvor du ved logon blot navigerer frem til drevet for USB nøglen i stedet for til a-drevet.
Det kræver så blot, at du kan benytte din USB dims fra pågældende pc.
Har selv anvendt den fremgangsmåde.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juli 2004 - 23:56 #10
Avatar billede kimlarsen Praktikant
06. juli 2004 - 23:59 #11
Tonny

Gider du prøve at hente en nøgle fra en disk til din pc. Ved godt du ikke har noget at bruge det til, men beder den evt. om position på drevet ?
Hos mig finder den nemlig nøglerne på c:drevet og derfor kan jeg ikke selv !
Avatar billede halifax Nybegynder
07. juli 2004 - 00:00 #12
Fåborg Sparekasse beskriver diskette, som Danske Netbank gør.
Men det bør ikke gøre nogen forskel. Naviger frenm til USB dimsen, i stedet for diskettedrevet. Resultatet skulle gerne være det samme.
Avatar billede kimlarsen Praktikant
07. juli 2004 - 00:08 #13
Uhm. Jeg prøver at se hvad der sker... Det er også pokkers. Jeg kan ikke teste det her, da jeg ikke har trådløst netværk og det er eneste netforbindelse på den bærbare. Noget hutelihut når man nu gerne ville være sikre....

Hvem skal have point `?
Avatar billede halifax Nybegynder
07. juli 2004 - 00:20 #14
har du fået kopieret din nøgle til flytbart medie (din USB) er det fint. Diskette skulle une være overføldigt. Men jeg er ikke helt tryg ved disse punkter fra Fåborg Sparekasse

1 Kopier til diskette Overfører en kopi af nøglen til en diskette.
2 Flyt til diskette Overfører nøglen til en diskette. Nøglen slettes fra denne pc.
3 Kopier fra diskette Overfører en kopi af nøglen fra en diskette til denne pc.
4 Flyt fra diskette Overfører nøglen fra en diskette til denne pc. Nøglen slettes fra disketten

Det ser ud som nøglen i alle tilfælde kopieres til "denne pc". Det synes jeg ikke er så godt, hvis man logger på fra en fremmed "denne"pc". For hvad har nøglen at gøre der!

Man burde kunne logge på fra diskette, eler USB-dims, uden at nøglen kopieres til en fremmed pc, hvis ikke man ønsker det.

"Hvem skal have point?" - Indtl nu er ikke lagt svar. Men laver dette som svar, og så bestemmer du selv, hvem dr skal have point blandt afgiven svar. Tnny kan nå at komme på banen endnu.  :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. juli 2004 - 00:20 #15
Det ser ikke ud til at problemet er så stort. Du åbner blot en stifinder og kopierer nøglen fra usb-kery'en til roden af c:drevet på den pc, du vil bruge den fra. Husk at slette den igen)
Se her fra hjælp'en til den "kopierings-side":

-----

Hjælp til flyt/kopiering af nøgler

Nøgler
Nøgler i portalbanken dannes, når du tilmelder dig. Nøglen er en fil som ligger på din harddisk i roden af dit C-drev. Filen indeholder din underskriftskode i krypteret form.

Nøglerne kan du tage med dig på en diskette, hvis du f.eks. ønsker at benytte portalbanken fra flere PC'er eller du ønsker at have en sikkerhedskopi.

Ønsker du at bruge portalbanken fra en PC helt uden nøgler skal du benytte Cafébank-funktionen.

Sådan administrerer du dine nøgler

Vælg funktion
Du har 4 muligheder for at gøre noget med nøglerne. Klik af ud for det du ønsker at foretage og klik OK.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. juli 2004 - 00:21 #16
He, he, ja her er et svar fra mig, så *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. juli 2004 - 00:23 #17
Avatar billede kimlarsen Praktikant
07. juli 2004 - 00:24 #18
Kender det. Man læser ikke de hjælpe funktioner.....

Tak til jer begge
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. juli 2004 - 00:26 #19
Velbekomme.
Det sikreste lader til at være den Cafe funktion. Jeg kiggede i hjælp'en til den og det er noget med at modtage og sende en sms, hvor adgangen så bliver tildelt. Kig selv i hjælp'en :)
Avatar billede kimlarsen Praktikant
07. juli 2004 - 00:33 #20
Yep. Skal nok læse det nu :-)