Avatar billede k-slav Nybegynder
06. juli 2004 - 22:58 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Logge på domæne

Hej

Jeg har sat en server op, som kører e-smith, der fungere som fil server. Men hvordan får jeg logget på serveren, så der vil komme en mappe i stifinder, som ligger på serveren? Jeg kører med XP Pro
Avatar billede leif Seniormester
06. juli 2004 - 23:01 #1
Ved at højreklikke på Denne Computer og vælge Fanebladet Computernavn, trykker Skift kan du ændre så du logger på et domæne.
Avatar billede k-slav Nybegynder
06. juli 2004 - 23:03 #2
så siger den at domænet ikke kan kontaktes
Avatar billede leif Seniormester
07. juli 2004 - 07:33 #3
Så må det være et forkert domæne du prøver med !!!
Avatar billede clausn Nybegynder
25. juli 2004 - 13:27 #4
leif: Mig bekendt er e-smith ikke en Domain Controller udviklet af Microsoft. Under dette fane blad kan du kun angive stien (domænet) på en NT4 eller W2K(3) DC.

k-slav: Kan du komme ind på serveren ved at skrive \\servernavn under start -> kør? Hvis ja, så kan du i Denne Computer -> Funktioner -> Opret forbindelse til netværks drev skrive hvilket drevbogstav din mappe på serveren skal hedde og hvor mappen ligger ( \\servernavn\mappenavn ).

Dette kræver selvfølglig at du har de korrekte rettigheder på din filserver.
Avatar billede leif Seniormester
25. juli 2004 - 17:26 #5
clausn -> Har aldrig selv prøvet det, min fået af vide at du skulle kunne logge på den som et NT4 domain.
Avatar billede clausn Nybegynder
13. januar 2005 - 10:02 #6
leif: Jeg har prøvet læse lidt om den, og ja, du kan "logge på den", hvis du er logget på et domæne. Du kan - efter hvad jeg har forstået - melde den ind i et domæne, hvorefter du kan "logge" på den for at hente filer osv.

Den fungere ikke som en domæne controller. Deciderede domæne controller kan nævnes: Win NT4, Active Directory (Win 2000, Win 2003), Novell Netware Directory Services.

Mon ikke der findes en lignende service til linux...?
Avatar billede leif Seniormester
13. januar 2005 - 18:40 #7
Ja, der er Samba som ligner NT4, og det var der i SME 5 (e-smith).