Avatar billede popcorn Nybegynder
06. juli 2004 - 21:29 Der er 4 kommentarer

sms-beskeder

Hej.

Er der nogle af jer eksperter, som ved hvordan man får en sms sender til brug på hjemmeside.

Det er mening at det kun er en bestemt person, som skal kunne afsende disse sms-beskeder til medlemmer

Sms-afsenderen skal kunne bruges til alle mobilopperatør i DK
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
06. juli 2004 - 21:31 #1
Mobil selskaberne har lukket for disse ting medmindre du betaler for en sms-gateway som er små dyr.
Avatar billede popcorn Nybegynder
06. juli 2004 - 21:35 #2
OK

Hvor kan man evt købe en sms-gateway.?
Og vil det så virke til alle Mobil selskaberne
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. juli 2004 - 21:40 #3
Der er 2 måder at gøre det på:

1) Køb en ekstern box og sæt et SIM kort i. Den kan sende SMS som en normal tlf. blot ved en række kommandoer, der sendes til boxen. Det kræver naturligvis lidt serverside kodning.

2) Betal for adgang til en SMS gateway. Det er svjv ret dyrt. Jeg vil tro, at du mailer til en bestemt adresse, og e-mails bliver så kun accepteret fra bestemte afsendere/IP numre..

En søgning på google
http://www.google.dk/search?q=SMS+gateway+site%3Adk&ie=UTF-8&hl=da&meta=lr%3Dlang_da%7Clang_en%7Clang_de

Giver bl.a.
http://www.wannafind.dk/produkter/smsgateway.asp?do=brugsmuligheder
Avatar billede vbcoder Nybegynder
07. juli 2004 - 08:06 #4