Avatar billede kohaii Nybegynder
06. juli 2004 - 21:28 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

trådløs net

Http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=41737            http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=52267

Har købt følgende

men jeg kan ikke komme på internettet

jeg har en cisco 677 router og den har samme ip som mit accespoint og jeg kan ikke ændre det eller????
Avatar billede fishbrain Nybegynder
06. juli 2004 - 21:33 #1
Jeg går ud fra at du har installeret alle medfølgende programmer og lavet sat den op osv? Har du det ? Det kan være en defekt hvis den ike virker så, prøv at kontakte forhandleren hvis de har en support linie af en slags!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juli 2004 - 21:33 #2
Prøv at forklare det lidt bedre.
Er det fordi de begge deler addresser ud i det samme addresse-område ?
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2004 - 21:34 #3
jo du kan godt ændre ip-adressen på dit AP, ved at pille det fra din router, også manual angive din computer til athave en ip inden for samme område, også logge ind i dit AP også ændre den.
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2004 - 21:35 #4
og det er ikke et AP du har købt men endnu en router.
Avatar billede kohaii Nybegynder
06. juli 2004 - 21:39 #5
er du sikker kemp at det er en router
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2004 - 21:42 #6
Det er det du linker til!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juli 2004 - 21:42 #7
Jeg er også sikker på at det er en router. Det troede jeg du vidste *s*
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2004 - 21:43 #8
*G* ja det trored ejeg også, men hvis den har samme ip adresse på lan og wan side så kan det nemt være årsagen til at du ikek kan komme på nettet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juli 2004 - 21:46 #9
Det er noget rod med 2 routere, så jeg tænkte på om 3Com'en kunne erstatte cisco 677'eren men det er vist en ægte dsl router, så det går ikke.

kenp > Helt rigtigt.
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2004 - 21:49 #10
(hvis det er CC eller tiscali som udbyder kan man ikke pille den router fra som man har fået fra dem)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juli 2004 - 21:56 #11
Ok, jeg tænkte nu blot på om wan-porten var ATM eller ethernet, og en 677 er såvidt jeg kan se en ATM router. Jeg har (desværre) selv ATM udstyr, ellers var min router blevet udskiftet for længe siden.
Avatar billede kohaii Nybegynder
06. juli 2004 - 22:05 #12
hvordan resetter jeg det hele
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2004 - 22:07 #13
der er et lille hul bag på din 3com router, som du skal holde inde i ca. 30 sekunder.
Avatar billede kohaii Nybegynder
06. juli 2004 - 22:07 #14
nej der er ikke
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2004 - 22:10 #15
joo det er der, det er ikke særligt stort, og du skal bruge en knappenål eller en clips til at stikke derind! (på nogle modeller er den dog på fronten)
Avatar billede kohaii Nybegynder
06. juli 2004 - 22:17 #16
nej der er ikke
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2004 - 22:26 #17
hvis du ikek kan komme ind i din router er vejledningen følgende (taget fra din manual)

If you can browse to the Gateway configuration screen but cannot log on
because you do not know or have forgotten the password, follow the
steps below to reset the Gateway to it’s factory default configuration.
CAUTION: All your configuration changes will be lost, and you will need
to run the configuration wizard again before you can re-establish your
Gateway connection to the Internet. Also, other computer users will lose
their network connections whilst this process is taking place, so choose a
time when this would be convenient.
1 Remove power from the Gateway.
2 Disconnect all your computers and the cable/DSL modem from the
Gateway.
3 Using a straight through Ethernet cable, connect the Ethernet Cable/DSL
port on the rear of the Gateway to any one of the LAN ports.
4 Re-apply power to the Gateway. The Alert LED will flash as the Gateway
starts up, and after approximately 30 seconds will start to flash more
slowly (typically 2 seconds on, 2 seconds off). Once the Alert LED has
started to flash slowly, remove power from the Gateway.
5 Remove the cable connecting the Cable/DSL port to the LAN port, and
reconnect one of your computers to one of the Gateway LAN ports.
6 Re-apply power to the Gateway, and when the start-up sequence has
completed, browse to:
http://192.168.1.1
and run the configuration wizard. You may need to restart your computer
before you attempt this.
7 When the configuration wizard has completed, you may reconnect your
network as it was before.
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2004 - 22:27 #18
hvis du kan logge ind i den, så er der en reset knap derinden du kan bruge!
Avatar billede kohaii Nybegynder
06. juli 2004 - 22:55 #19
ja ok det virkede
og nu tror jeg at jeg har sat det rigtig op og ændret ipen
men kan stadig ikke kommer på internettet
Avatar billede kohaii Nybegynder
06. juli 2004 - 23:06 #20
kan man ikke koble de 2 ting sammen
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2004 - 23:08 #21
jo det kan man godt! du skal bare sikre dig at du bruger det rigtige type kabel mellem de 2 routere, og at din 3com er sat til athente ip-adresse automatisk (dynamisk)
Avatar billede kohaii Nybegynder
06. juli 2004 - 23:08 #22
hvilken type kabel
Avatar billede kenp Novice
06. juli 2004 - 23:13 #23
Det kommer an på om der er en swich indbygget i den cisco router eller ej! men normalt ville jeg sige et krydset kabel.
Avatar billede kohaii Nybegynder
06. juli 2004 - 23:15 #24
der er jo den der dsl
er det den jeg skal bruge
der er ingen switch i cisco
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. juli 2004 - 06:26 #25
Det skal være et standart ethernet kabel!
Avatar billede kohaii Nybegynder
07. juli 2004 - 07:29 #26
kenp lav et svar
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2004 - 08:08 #27
.
Avatar billede kohaii Nybegynder
07. juli 2004 - 13:25 #28
tak for hjælpen kenp :-)
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2004 - 14:55 #29
var så lidt :)

Tonnybrandt vil du have lidt point herfra?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. juli 2004 - 15:00 #30
kenp > Ellers mange tak, men du trak det store læs, så jeg synes det er helt fint at du får pointene :)
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2004 - 16:11 #31
tonnybrandt -> oki :) (kan oplyse at grafikkortne virker helt perfect :))
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. juli 2004 - 16:13 #32
kenp > Fint :-)
De virkede jo også da jeg pillede dem ud af maskinerne, så det forventede jeg da også *s*