Avatar billede k-slav Nybegynder
06. juli 2004 - 16:08 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Internet forbindelse forsvinder i perioder

Hej

Jeg har sat en server op, som køre e-smith. Den kører som server og gateway. Den tager sig af web, ftp og mail. Mit problem ligger i at min computer, som kører XP, mister forbindelsen til internettet, med præsis 10 min. mellelrum, og efter 1 min. er der forbindelse igen. Hvad kan der være galt?
Avatar billede strych9 Praktikant
06. juli 2004 - 16:36 #1
Har din computer statisk ip, eller får den et tildelt over DHCP?
Avatar billede k-slav Nybegynder
06. juli 2004 - 16:42 #2
E-smith er sat op til at tildele DHCP. Har ikke så forfærdelig meget styr på det, så jeg ved ikke om den skal gøre det.
Avatar billede strych9 Praktikant
06. juli 2004 - 16:44 #3
Men hvis du kører med en windows workstation så kan du vel se i egenskaberne for dit netkort om den får ip over dhcp, eller om den får et automatisk?
Avatar billede strych9 Praktikant
06. juli 2004 - 16:46 #4
erm.. en "lille" rettelse:
Men hvis du kører med en windows workstation så kan du vel se i egenskaberne for dit netkort om den får ip over dhcp, eller om den har et statisk?
Avatar billede k-slav Nybegynder
06. juli 2004 - 19:13 #5
Du kunne vel ikke forklare lidt nærmere, hvor jeg skal kigge efter det?
Avatar billede strych9 Praktikant
06. juli 2004 - 19:18 #6
Kontrol panel -> Netværks forbindelser -> højre klik på LAN adapter og vælg egenskaber -> Scroll ned til Internet protocol (TCP/IP) og marker den og klik egenskaber igen.

Er der sat statisk ip, eller er boksene blanke med en bolle i option til at få fat i et ip automatisk?
Avatar billede k-slav Nybegynder
06. juli 2004 - 19:28 #7
Den er sat til: Hent automatisk en IP adresse
Avatar billede strych9 Praktikant
06. juli 2004 - 19:32 #8
ok
kan du så nu forsøge at gå til kør -> skriv cmd, hvorefter en kommandolinje skulle dukke op. Nu kan du benytte kommandoen "ipconfig /all". Den skulle skrive en lease tid i forbindelse med DHCP i dette output for din netadapter. Hvad står den til? og har du nogen fornemmelse af om denne lease tid har noget at gøre med dine udfald på forbindelsen?
Avatar billede lap Nybegynder
06. juli 2004 - 19:35 #9
Jeg gætter på at du kører trådløs netværk med WEP slået til - prøvat disable WEPkryptering.
Avatar billede k-slav Nybegynder
06. juli 2004 - 19:36 #10
syntes ikke rigtig jeg kan finde det du nævner. Det eneste der står ud for DHCP, er ip adresse på serveren.
Avatar billede k-slav Nybegynder
06. juli 2004 - 19:38 #11
lap> ja jeg køre med trådløs netværk med web slået til, prøver lige at slå det fra. Men hvad hvis det er det, hvordan skal jeg så beskytte mig mod unde mennesker?
Avatar billede lap Nybegynder
06. juli 2004 - 19:41 #12
Købe andet udstyr end d-link..... :-)

Det er et kendt problem med d-link - har løst samme problem hos naboen - på samme måde.

Hvorfor bruger du WEPkryptering? Hvis formålet er at kryptere dit internetsurf, så er formålet ok, men det virker åbenbart ikke. Prøv at checke opgradering til din router - og lav mac-adresse access lister i stedet for.

Så er trafikken godt nok ikke krypteret, men din internet forbindelse kan ikke misbruges.
Avatar billede k-slav Nybegynder
06. juli 2004 - 19:49 #13
lap> Det er ellers net gear jeg bruger
Avatar billede lap Nybegynder
06. juli 2004 - 19:50 #14
tja, men lad os se om 30 minutter.
Avatar billede k-slav Nybegynder
06. juli 2004 - 20:03 #15
Det hjalp ikke, problemet er der stadigvæk.
Avatar billede lap Nybegynder
06. juli 2004 - 20:05 #16
ok - signing off
Avatar billede k-slav Nybegynder
06. juli 2004 - 20:06 #17
ok, ellers tak for forsøget
Avatar billede k-slav Nybegynder
06. juli 2004 - 20:59 #18
Meget mystisk, jeg prøved at sætte en anden hub til, og så pludselig virkede det hele perfekt. Men smid et svar begge to, så får i for jers ulejlighed.
Avatar billede strych9 Praktikant
06. juli 2004 - 21:05 #19
hmm ok