Avatar billede hulabula Nybegynder
06. juli 2004 - 14:07 Der er 9 kommentarer

Vurdering af digital kamera

Hey..

Hvordan vil i vurdere dette digital kamera?

Sony model DSC-P93 med videoklip, med lyd o. MPEG movie VX foramt, Pictbridge, USB 2.0. Levers med genopladelige batterier, og lader, kabler, samt 16 MB memory stick.

5.1 Mega pixels
3x Optisk zoom
6x Digital Zoom
Videoklip md lyd
3.8 cm skærm

Pris 2779,-!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. juli 2004 - 14:14 #1
Avatar billede hulabula Nybegynder
06. juli 2004 - 14:51 #2
Kan du anbefale et andet kamera, i samme prislag? eller vil du sige det her kamera er godt?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. juli 2004 - 15:25 #3
Til privat og hobby brug er det ganske ude mærket. Men de fleste anbefaler
et kamera til ca. 4000 kr., fordi du får en væsentlig bedre optik for pengene.

En sammenligning med et tilsvarende kamera fra Canon:
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=sony_dscp93%2Ccanon_g5&show=all

/per
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. juli 2004 - 16:00 #4
Det er nogle gode links howrup giver dig, husk at du her kan sammenligne kameraer. En ret god ting når man skal køge

http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juli 2004 - 20:00 #5
Husk desuden at 5 megapixel ikke er lig med kvalitet. Et 2 megapixel kan levere bedre billeder hvis dettes optik er bedre ;)
Som hoejrup er inde på, findes der god og dårlig optik i denne forbindelse ;)
Avatar billede warberg22 Nybegynder
06. juli 2004 - 23:26 #6
Hmm, billedkvaliteten er i hvert fald fin http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/p93_samples.html (fedt digitalfoto site)
Avatar billede warberg22 Nybegynder
06. juli 2004 - 23:29 #7
...I samme prisleje finder du Canon Powershot A80, som nok kan slå Sony i optik/billedkvalitet, plus mere ram
Avatar billede hulabula Nybegynder
07. juli 2004 - 12:18 #8
Men hvis i skal sige det, er det så et godt kamera Sony?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. juli 2004 - 17:15 #9
warberg22> Ja, billederne er meget flotte.

Her kan du læse bruger oplysninger om kameraet: http://imaging-resource.pricegrabber.com/rating_getprodrev.php/masterid=590151/id_type=masterid

/per