Avatar billede svarre Nybegynder
06. juli 2004 - 13:17 Der er 4 kommentarer

Pagemaker 7.0 acrobat og udskriftstypografi

Hej
Jeg sidder med pagemaker og kan ikke lave en Pdf. fil af mit dokument. Programmet skriver "fejl under oprettelse af Acrobat-udskriftstypografi". Hvad skal jeg gøre for at få lavet filen om til en pdf.? Desuden, hvis det kan hjælpe, findes acrobat ikke i udskriftsformater. Jeg har prøvet at geninstallere programmet, men den har åbenbart besluttet at gøre livet surt for mig!
Avatar billede svarre Nybegynder
12. juli 2004 - 14:52 #1
HMMMM. ikke meget respons. Jeg er kommet et skridt videre, men har stadig store problemer. Nu kan jeg lave nogle af mine page maker filer om til PDF. men ikke alle.
Programmet skriver i en pop op besked "Kan ikke sende postscript til Distiller" og efterlader et tekstdokument som siger
"%%(Error: rangecheck; offendingCommand: image; ErrorInfo: Decode --nostringval --)%%"
Igen: Det kun nogle filer den ikke kan eksportere til pdf. andre er der ingen problemer med...
Avatar billede Gammelklog Nybegynder
15. juli 2004 - 12:50 #2
Er der nogen forskel i de dokumenter, du kan - hhv. ikke kan - lave til PDF? Jeg tænker på fx billeder, fonte m.v.
Avatar billede svarre Nybegynder
15. juli 2004 - 13:03 #3
Ja, der bliver brugt nogle forskellige fonte - men ingen "utraditionelle". Billederne er alle jpg eller bitmap af en lav opløsning. Hvor vil du gætte problemet ligger?
Avatar billede Gammelklog Nybegynder
15. juli 2004 - 13:53 #4
Jeg har ikke noget velbegrundet bud på en løsning. Ud fra fejlmeldingen kunne det måske tyde på, at det er billedfiler der skaber problemerne. Er billederne fuldt integreret i dokumenterne, eller er de lænket?
Kan du redigere billederne og evt. gemme dem i andre formater, for så at prøve igen?