Avatar billede mik28 Seniormester
06. juli 2004 - 07:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Den rigtige DVD-brænder

Jeg skal bruge en DVD-brænder, men hvad skal jeg vælge? Den skal være istand til at brænde op til 9.4 GB på en skive. Jeg hælder til den her
https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?varenr=66966
Avatar billede zefox Nybegynder
06. juli 2004 - 11:24 #1
jeg har selv denne http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=90460 og har ikke haft problemer med den. brænder alt med max speed, selv de billige skiver. Har kun brændt 3 dual layer med den indtil videre, men de virker allesamme.
Avatar billede mik28 Seniormester
06. juli 2004 - 12:02 #2
hvor meget kan man brænde på en side på en dual layer, og hvilke skiver vil du anbefale til dette
Avatar billede zefox Nybegynder
06. juli 2004 - 13:57 #3
du kan brænde 4,7gb på hver side ialt = 9,4gb. vil ikke anbefale nogle dual layer skiver, da dem jeg fik af min m8 var noname, og jeg ikke rigtig har fundet nogle til en pris jeg kan forholde mig til.
Avatar billede mik28 Seniormester
07. juli 2004 - 04:25 #4
er det ikke meningen at man skal kunne brænde op til 8.5 GB på en side på en dual layer disk?
Avatar billede nilsen Nybegynder
07. juli 2004 - 23:59 #5
ga
Jo det stemmer - men foreløbig finder du neppe skivene i danske butikker, og når de kommer vil de nok bli relativt dyre.
Nilsen
Avatar billede mik28 Seniormester
08. juli 2004 - 07:33 #6
okay, så er der jo ikke meget fidus i at købe en dual layer brænder hvis man ikke kan få fingrene i medierne, eller hvad. Jeg har læst et eller andet sted at 8.5 GB medierne kommer til at koste ca. 100 kr. stykket
Avatar billede nilsen Nybegynder
08. juli 2004 - 23:28 #7
gdi
Det er vanskelig å si, men som med alt annet prisen faller jo etterhvert, men med en kapasitet på bortimot 9 gb - så er det klart de blir endel dyrere enn single-layer. Når det gjelder brændere er den du har valgt nok den mest avanserte i øyeblikket - men etterhvert vil alle de andre produsentene komme i markedet - og så faller naturligvis prisen. En dual brænder har du ikke særlig glæde av foreløbig - rent bortsett fra at den naturligvis kan brænde de skivene som findes i dag altså 4,7 gb, men da findes det jo et hav av gode brændere til halve prisen av den du har valgt.
Nilsen