Avatar billede stift Nybegynder
06. juli 2004 - 05:20 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

I gang med ASP - PWS?

Jeg har ikke en dyt forstand på ASP - men vil gerne i gang med det for at lette arbejdet med den HTML baserede side, jeg er webmaster på.
For at få lidt hjælp har jeg købt et par bøger (godt nok for ret lang tid siden)... Det anbefales deri, at man installerer PWS v.4.0 for at sætte computeren op som web server.
Nu kører jeg imidlertid XP, og jeg synes at kunne læse mig frem til, at jeg skal installere IIS 6.0 i stedet.

Er det korrekt forstået, at jeg så kan se resultatet på min egen maskine - og være fri for at uploade siderne på udbyderens server - for f.eks. at se, om includes, etc. er korrekte?

Skal jeg installere PWS 4.0 eller IIS 6.0?

Jeg har fundet PWS på min gamle 98 CD - hvor finder jeg IIS ? Jeg har ledt på microsofts side - jeg synes bare ikke, jeg har kunne finde noget... link, please

Håber I vil hjælpe en MEGET uvidende ASP nybegynder.
Avatar billede 7th Praktikant
06. juli 2004 - 05:43 #1
IIS 6.0 er ikke som standard installeret på Win XP Pro, men lægger på din cd, vel at mærke kun hvis du har Win XP Pro :) Ellers er det ikke noget at gøre umiddelbart.

Når IIS er installeret, har du din egen lokale server på din computer, så det er korrekt forstået, at du så kan se resultatet på min egen maskine - og være fri for at uploade siderne på udbyderens server, da du jo har din egen server kørende lokalt :)
Avatar billede 7th Praktikant
06. juli 2004 - 05:50 #2
P.S. du skal installere IIS, hvis det ikke fremgik klart af min første kommentar.

P.S. hvis du skulle være så uheldig at have Win XP home, så kan du som sagt ikke installere IIS. Der er dog et par andre muligheder, for eksempel Abyss Webserver og ActiveHTML, som jeg foreslår i spørgsmål www.eksperten.dk/spm/478288
Avatar billede medions Nybegynder
06. juli 2004 - 09:10 #3
www.html.dk/tutorials/asp <- der kna du læse dig til næsten det hele!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
06. juli 2004 - 09:12 #4
Jeg vil fortrække for dig at du installere IIS 6.0, det er jo den nyeste.

Bruger du WinXP, kan du ikke installere PWS, du kan kun installere PWS hvis du bruger WIn98, ME hmmm Win95.

Så snart du bruger Win2k og XP skal du over og bruge den indbygget IIS server der ligger i OS'et!

//>Rune
Avatar billede stift Nybegynder
07. juli 2004 - 01:10 #5
7th -> Tak for svar. Det er pro versionen, jeg har, så jeg går i gang med at installere. Så må jeg jo se, om jeg kan finde ud af at komme i gang derfra :) Tak for svar og links i http://www.eksperten.dk/spm/478288 Dem kan jeg også bruge :)

Jeg stikker lige 25 point til medions for linket til asp tutorials. Den side kan jeg nok også bruge ved siden af bøgerne - ser det ud til.

Tak begge to.