Avatar billede heine112 Nybegynder
06. juli 2004 - 00:09 Der er 8 kommentarer og
5 løsninger

Navn på firma

Hej

Jeg er ved at oprette et firma, som primært beskæftiger sig med god "gammeldags" systemudvikling i bank-verdenen (java-applikationer, ibm DB2, ...). Vi vil gerne have et navn, som viser stabilitet og troværdighed. Vi er ikke interesseret i smarte navne, men er tilfredse med et beskedent navn (lidt jysk ånd...).

Hvis du ud fra denne lille præsentation kan finde på et passende navn, så får du 200 points...

Hilsen Heine112
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
06. juli 2004 - 00:19 #1
Bank-System
Avatar billede ricky Nybegynder
06. juli 2004 - 00:30 #2
Banko ;)
Banksys

Kan equity ordet bruges ? hvis ja så:

Equitypro (Equity Professionals)
EQS (Equity Systems eller noget i den stil)
Avatar billede jphansen Nybegynder
06. juli 2004 - 00:44 #3
1)BSD eller Bank System developers
2) SofT (Systen of thrust)

Eller hvad med bankbox :)

/JPH
Avatar billede krogsager Nybegynder
06. juli 2004 - 02:22 #4
BankWare
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. juli 2004 - 02:34 #5
Krogsager> "Ligger" faktisk godt i munden - selvom det ikke er jysk :-)
Avatar billede ricky Nybegynder
06. juli 2004 - 03:02 #6
Ja det lyder faktisk meget godt.. og på jysk skal det jo bare udtales "bankvare" - så den er god nok :)
desuden er domainet ledigt (ja ok VAR.. indtil jeg registrede det - så nu koster det kr. 10.000)
nej - selvfølgelig bare fis.. tihi.. men se at komme igang hvis det skal være det.
.com er forresten til salg :)
Avatar billede nicolai_johannesen Nybegynder
06. juli 2004 - 10:15 #7
Et par forslag, som er lige ud af landevejen - og ved at vedhæfte en undertitel er der lidt større mulighed for at vælge et mere enkelt firmanavn, som er nemt at huske. Skal I have udviklet et website til firmaet... så er I meget velkomne hos mig ;-)

Jysk IT
Totalløsninger for bankverdenen

Jysk IT-systemer
Leverandør i totalløsninger for banker

Jysk IT System
Leverandør i totalløsninger for banker

Bank Data
IT-systemudvikling til banker

Jysk Datasystem
IT-løsninger for banker
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. juli 2004 - 14:40 #8
nicolai_johannesen> Bank Data er allerede anvendt: http://alm.bankdata.dk/

/per
Avatar billede mobius6 Juniormester
06. juli 2004 - 18:09 #9
"Bankernes IT Service"
bankernes-it-service.dk (er ledigt)
forkortet BITS eller BIS
Avatar billede mobius6 Juniormester
06. juli 2004 - 18:12 #10
"BankSikker" "BankSikker IT"
banksikker.dk (er ledigt)
forkortet BS / BSIT
Avatar billede heine112 Nybegynder
08. juli 2004 - 10:04 #11
Hej

Jeg kan ikke rigtigt bestemme mig...

Men jeg vil dele pointene ud på deltagerne fra før den 7/7. Så hvis du lage en kommentar i stedet for et svar, så kom med et (blankt) svar - så får du en del af poinene...

Hilsen Heine112
Avatar billede ricky Nybegynder
08. juli 2004 - 12:43 #12
vi vil altså vide hvad det bliver til..
Avatar billede heine112 Nybegynder
08. juli 2004 - 21:38 #13
Hej Ricky
Jeg tilføjer det endelige navn til dette spørgsmål, når jeg har fundet det rigtige navn. PT vil vi nok give firmaet vores initialer, og så "rename" firmaet senere.

//Heine