Avatar billede sln Nybegynder
05. juli 2004 - 19:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Flere samtidige lydkort

Jeg har installeret 2 ekstra lydkort, - 2 ens SoundBlaster Audigy LS. De skal bruges til samtidig encoding (WindowsMedia9) af forskellige lydsignaler.
Installationen er lavet på 2 forskellige maskiner, men med samme resultat; at det lydkort der først startes op, "skydes ned" når det næste sættes igang.
Det ene lydkort har fælles IRQ med grafikkortet, og det kunne vel være en god idé at prøve at undgå det, men hvordan. Jeg har ikke tidligere forsøgt mig med at ændre IRQ, og den hjælp man kan få i W2000 synes jeg ikke bringer mig videre.
Kan nogen hjælpe?
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. juli 2004 - 19:29 #1
kig her http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;252420 , det ser ikke lovende ud :/ du ka evt kigge i din bios for at se om der sq være mulighedder der
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. juli 2004 - 19:31 #2
Avatar billede cp1 Nybegynder
05. juli 2004 - 19:32 #3
Avatar billede screem_brille Novice
13. juli 2004 - 22:13 #4
Det kan nogle gange lade sig gøre, det kommer meget an på hvilke kort der er tale om, det er ikke alle vil spille sammen, (jeg har selv 2 kort i min maskine (kører XP pro på den)
Avatar billede sln Nybegynder
14. juli 2004 - 07:09 #5
Ja, erstatter man f.eks. det ene audigy med et soundblaster 5.1, så virker både det indbyggede + de 2 ekstra.
Denne kombination er den eneste jeg har haft mulighed for at afprøve. Men jeg ville gerne om nogen havde en idé om hvad der forårsager konflikten mellem de 2 ens lydkort?
Avatar billede screem_brille Novice
14. juli 2004 - 12:56 #6
JA det er ikke alle kort som er helt glade for IRQ sharing, det er heller ikke alle graffikkort der kan køre i dual /tripple setup, men prøv at flyt fysisk rundt på kortene i soklerne, hvis ikke det vil spille første gang, dette kan tit hjælpe.
Avatar billede sln Nybegynder
15. juli 2004 - 11:12 #7
Det er IKKE et IRQ problem har jeg efterhånden fundet frem til.
Avatar billede screem_brille Novice
15. juli 2004 - 13:45 #8
Hvordan er du kommet frem til det ikke er et IRQ problem ? forsøg evt. at disable en comport eller andet hvis det er noget du kan undvære? (men det er dog ikke sikkert at du kan få det til at spille med de ønskede kort, DMA og adresse området for de pågældende kort kan også have noget at sige)
Avatar billede sln Nybegynder
19. juli 2004 - 20:12 #9
Jeg har monteret kortene så der IKKE er sammenfald af IRQ. Iøvrigt har jeg også forsøgt at optage på 3 kort samtidigt vha. RMbatch som er RealAudios modstykke til WindowsMedia optageprogrammet. Det lykkes, men er dog ikke uden at der i RA-logfilen, som skrives i ved hver optagelse, angives et "profilproblem". Jeg har ikke haft mulighed for at finde ud af hvori problemet består, men det ser ud som om optagelsen gennemføres.
Det tyder altså på det er en fejl der opstår i kombination med den software (vbs-script) der anvendes.
Jeg har besluttet at anvende de 3 forskellige kort jeg ved virker sammen, men hvis nogen skulle finde svaret jeg efterlyser, hører jeg meget gerne om det.
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 04:49 #10
Kunne man måske forvente noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
12. april 2007 - 01:01 #11
Avatar billede sln Nybegynder
12. april 2007 - 09:00 #12
Jeg har stillet dette af mig forlængst glemte spørgsmål. Beklager de manglede kommentarer fra mig i tiden der er gået. Problemet som sådan fik jeg aldrig fundet en forklaring på, men er kommet et langt stykke videre endda, idet jeg nu kan lave mange samtidige optagelser i forskellig kvalitet, wav, wma,  mp3, mp4, og flere, på kun ét lydkort.