Avatar billede jasparr Nybegynder
05. juli 2004 - 15:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Støj i højttalere fra mobil og trådløst net

Mine højttalere har en irriterende brummen/klikken, som går helt i bersærk når en nærtliggene mobil modtager et opkald - og ligeså stiger støjniveauet når jeg tæner min laptop og bruger det trådløse net fra denne.

Jeg har Soundblaster Live lydkort med 4.1 Cambridge højttalersæt og tilhørende ekstern separat volumenkontrol.

Spørgsmål: Kan jeg købe et bedre højttalersæt og forvente at dette er bedre afskærmet og dermed slippe for støjen? Skal jeg undgå en ekstern separat volumenkontrol for at mindske risikoen for støj?

Jeg ved intet om elektronikken i denne sammenhæng og vil værdsætte gode bud på en løsning.

mvh
Jasparr
Avatar billede signout Nybegynder
05. juli 2004 - 16:34 #1
Du kan muligvis komme en del af støjen til livs hvis du fører ledningen gennem en ferrit-ring
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. juli 2004 - 17:09 #2
En ferrit kerne kan formentligt hjælpe.
Men prøv også lige at vende stikket i stik kontakten (no kidding) Du skal vende det så benene bytter huller!

Men brum skyldes som oftes dårlig stel forbindelser.
Støj fra mobiltelefoner er det svært at skærme af for, men igen ferrit kerner om ledningerne, eller en ferrit ring, som du looper ledningen igennem kan være den løsning du skal have fat i.
Avatar billede screem_brille Novice
15. juli 2004 - 02:32 #3
det skyldet dårlig afskærming i dine højttalere, (den forstærker der sidder der i, er stort set aldrig afskærmet)