Avatar billede mejer12 Nybegynder
05. juli 2004 - 14:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering mellem T610 og Thinkpad T41

Jeg vil gerne kunne synkronisere min kalender og kontaktpersoner mellem min mobiltelefon (T610) og min bærbar pc (Thinkpad T41) via bluetooth.

Jeg har installeret Dial-up networking Wizard samt XNTD Connect PC fra SonyEricsson, men der er slet ingen forbindelse mellem telefonen og pc'eren.
Jeg har startet Bluetooth på både bærbar og mobil - hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2004 - 21:33 #1
Den nøjagtige fremgangsmåde varierer naturligvis lidt. Alt efter software og hardware,

Men det første man som regel skal, er at parre enhederne.
Dvs. oprette et link mellem din T41 og T610.

Derefter skal programmet på PCén konfigureres så det accepterer en seriel bluetooth forbindelse.
Bluetooth porten omfatter som regel en virtuel COM port.

Synkroniserings softwaren skal ´så have at vide hvilken "COM" port det hele skal foregå igennem.

o.s.v.

HER ER ET PAR VEJLEDNINGER MED FORSKELLIGE KONFIGURATIONER
PRINCIPPET ER DET SAMME, MEN DET VARIERER ALTID LIDT;

http://www.cyber-blue.com/english/application/index.htm#
Avatar billede cdkj Nybegynder
24. juli 2004 - 22:15 #2
Hej

Første tjek om du bruger den rette driver til bluetoothen på T41. Hvis du går ind i Enhedhårdtering og finder bluetooth radioer. Hvis det bruger den forkert vil der været listed på enheder. En IBM bluetooth II adapter og Microsoft bluetooth emunerator. Det du så skal gøre at hente den nyest driver for bleutooth inden på www.tpdrivers.com, installer det, genstart maskine derefter. Updater driver, du vælger installer fra en liste eller bestem sted, herefter skal du tage ik´ søg jeg bestemmer hvad for en driver der skal bruges. Så nu skulle have du muligheden for at vælge en usigneret driver, den tager du og installere. Så tager nok lige 2 mins. tid så er den færdig med at installere.
Så er jeg næste 100 at du kan få det til at spille sammen med din telefon.
Tillæg: Hvis du skal konfigure dit bluetooth skal du en tur ind i kontrol panelet efter du har updateret driveren, her vil du finde Bluetooth konfiguration, der giver dig mulighed for at opsætte COM port.

Hilsen
Biks
Avatar billede piopakk Nybegynder
22. november 2004 - 19:11 #3
hejsa, jeg har nogenlunde samme problem!
Jeg har fuldt dine instrukser cdkj, men når jeg får forbundet min T610 med min IBM T42, så kan jeg kun bruge "netværk via modem" tjenesten...
Derudover kan jeg ikke åbne 'my bluetooth places' eller dets 'settings'. der sker intet. som om jeg ikke har dobbeltklikket på ikonet..