Avatar billede stefanoj Nybegynder
05. juli 2004 - 12:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min Coputer starter ikke

Halløj
Jeg har et lille problem med min computer. Når jeg starter den, finden den skærmkortet, men derefter stopper den og skriver:

AwaerBootBlok BIOS v1.0
Copyright (c)2000, Award Software, Inc.

BIOS ROM checksum error

Detecting floppy drive A media...
INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER_

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, kan ikke engang komme ind i bios'en. Hvad kan jeg gøre??
Avatar billede peet-49 Novice
05. juli 2004 - 12:49 #1
Lyder som et fladt batteri.
Avatar billede tubber Juniormester
05. juli 2004 - 12:58 #2
Kan også være den trænger til en biosupdate.....
Havde for ½ år siden også en BIOS ROM checksum error...

Flashede bios og den kørte igen og kører stadig
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. juli 2004 - 19:13 #3
Fortæl hvad dit motherboard hedder, og vi kan bedre hjælpe dig.

Når den skriver BIOS ROM checksum error, så betyder det, at der er rod din BIOS. Den eneste måde at få den til at virke igen, er som tubber skriver, at flashe en opdateret BIOS på dit Motherboard.
Avatar billede tubber Juniormester
05. juli 2004 - 20:09 #4
Eller bare samme bios version........ellers er det sq træls med den besked når man har nyeste bios :)
Avatar billede stefanoj Nybegynder
21. december 2007 - 18:13 #5
tak