Avatar billede djmaster Nybegynder
05. juli 2004 - 11:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Godt digitalt kamera til ferien

Er der nogen der kender et godt og brugervenligt digitalt kamera min mor(derfor bruger venligt :-) ) kan tage med på ferien. Prisen skal holdes under 4000 kr. Og der må også gerne være en fornuftig optisk zoom på kameraet (det digitale zoom er jo bare lort!)
Hvis I har set tilbud på et godt kamera i denne uge, er et sådant forslag også velkommet.
Avatar billede kiss Nybegynder
05. juli 2004 - 12:07 #1
Jeg har et Canon Digital IXUS500, og har tidligere haft et ældre Digital IXUS. Jeg har prøvet flere forskellige andre digikameraer og min konklusion er at IXUS er fuldt anbefalelsesværdigt. Det er utroligt nemt at betjene (nærmest svært at tage uskarpe billeder med) og det er i en størrelse hvor du kan have det med alle steder. De fleste Canon IXUS har 3X optisk zoom hvilket er OK til langt det meste. Digital zoom er, rigtig nok, umiddelbart ikke til meget gavn, men hvis du køber feks IXUS500 er billederne trods alt i så høj opløsning (5 megepix) at resultatet sagtens kan bruges. IXUS400 eller IXUS430 er gode bud på nogle gode kameraer der ligger indenfor prislejet - måske også IXUS500?
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
05. juli 2004 - 12:09 #2
http://www.canon.dk/bodyframes/printbar/kameraer_c1_d0_p6.htm det har vi og det er kanon. Det tager gode billeder og kan tåle regn (Begyndte at øs regne en dag men tog stadig gode billeder og tog ikke skade)
Avatar billede redlun Nybegynder
05. juli 2004 - 12:10 #3
Kan også kun anbefale Canon - har selv et A70 hvilket minder meget om IXUS modellerne - Tager i hvert fald nogle rigtigt gode billeder :)
Avatar billede djmaster Nybegynder
05. juli 2004 - 12:16 #4
Jamen det lyder jo til, at jeg skal ud og investerer i et canon Ixus af en eller andet art.
Er der nogen af jer der tilfældigvis ved hvor lang tid shopman.dk er om at levere?
Avatar billede redlun Nybegynder
05. juli 2004 - 12:19 #5
Fra Shopman.dk

Leveringstid
Fra vi har modtaget din betaling, vejleder vi med 21-28 dages leveringstid. Det forekommer dog i de fleste tilfælde at produkter bliver leveret hurtigere, typisk indenfor 14 dage.

Det er sgu da lidt lang tid :/
Avatar billede djmaster Nybegynder
05. juli 2004 - 12:24 #6
Ok kameraet skal bruges om en uge så det går ikke.
Jeg vender tilbage senere på ugen og fortæller hvilket kamera det blev, så må jeg lige finde ud af, hvem der skal have point!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. juli 2004 - 13:04 #7
Jeg er godt tilfreds med Kamerahuset: http://www.kamerahuset.dk/

Du kan også kigge her: http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Wanted&ID=6&Soegeord=+Canon

/per
Avatar billede djmaster Nybegynder
05. juli 2004 - 15:14 #8
Jeg har lige fundet www.computerstore.dk er så vidt jeg kan se både billigere end shopman, edbpriser og kamerahuset
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. juli 2004 - 22:37 #9
www.computerstore.dk: IXUS500: 3748,75 incl. moms

Andre leverandører: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=76632

Så computerstore har lidt højere priser, for kameraet koster 3495 kr. incl. moms hos kamerahuset.

/per
Avatar billede kiss Nybegynder
06. juli 2004 - 08:13 #10
Til kamerets pris bør du tillægge prisen for en taske samt evt. et større CF-kort (der følger et 32 mb kort med). Tasken koster koster i omegnen af 300,- kr. og et 128 mb (hvilket du min. har brug for) CF-kort koster ca. 300,- mere.
Avatar billede djmaster Nybegynder
06. juli 2004 - 13:15 #11
Ups havde ikke set at det var ex. moms på computerstore
Hvad med et olympus mju 410 digital, der er jo klap for linsen modsat canon's ixus. Kan det ikke give problemer, hvis man bare er lidt uheldig?
Avatar billede bammik Nybegynder
06. juli 2004 - 18:07 #12
hejsa jeg er selv på udkig efter et digital kamera men prøv at tjekke dette link inden du køber noget, det er i hverfald mit råd.

http://edbpriser.dk/community/forum/thread.asp?id=32468&page=1

og evt. dette link han veden masse om digitalkamera og har et godt forum hvor du får svar på alt.

http://www.jakobdam.dk/
Avatar billede djmaster Nybegynder
25. juli 2004 - 20:24 #13
Det hele endte med at min mor købte et canon Ixus IIs, og efter at have set billederne, er hun også rigtig tilfreds med kvaliteten. Og så kan hun finde ud af at bruge det...
Der er point til dem der giver svar, de bliver uddelt om ca. 7 dage.
Ps, hvordan deler man pointene?
Avatar billede bammik Nybegynder
25. juli 2004 - 21:56 #14
rart at høre i fandt det rigtige til jeres behov.