Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
04. juli 2004 - 23:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Software Router

Hejsa...
Jeg skal bruge en software router med flg. features

*DHCP-server
*Mulighed for brugerlogon - fx når en bruger vil på nettet, så skal vedkomne være logget på
*NAT
*Gerne mulighed for VPN men intet krav

Må gerne være linux-baseret... men gerne med en grafisk brugerflade og mulighed for at connecte via fx web-browser

Vil gerne have flere muligheder og høre om erfaringer
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juli 2004 - 00:15 #1
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm nogle eksempler
Men du kan vel bare bruge ICS - alstå ved at share dit internet netkort?
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
05. juli 2004 - 00:28 #2
der er bare ikke mulighed for brugerlogon eller filtrering/blokering
Avatar billede rend Nybegynder
05. juli 2004 - 00:36 #3
Prøv evt. SME Server fra http://www.e-smith.org - Er linux baseret men man styrer det ved hjælp af en webbrowser..
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juli 2004 - 00:36 #4
Nej så skal du bruge en router eller en windows server. kender ikke lige noget gratis software som kan det samme. og kender ikke så meget til linux , men det  er muligt du kan med en linux server.
Avatar billede tiger_webdesign Nybegynder
05. juli 2004 - 21:46 #5
Jeg kører nu på SME server som rend foreslog...
Og jeg kan ikke finde en mulighed for at tvinge brugeren til at være logget ind... er det mig der er blind?

Ellers virker den som den skal