Avatar billede 19tal Nybegynder
04. juli 2004 - 12:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min brors pc vil ikke virke, skærmen tænder sig ikke ?

Hvad skal der være galt ?

Efter han sad og spillede cs, og så gik skærmen ud.
Vi har prøvet at bytte gafikkortet ud med et andet men uden hæld, blæsen tænder både på det gamle og nye kort. Har prøvet at kun at sætte en klods ram i men stadig uden hæld..

Vi prøvede også at sætte den gamle kort over i en anden computer, men der begyndte den at bibbe helt vild.

Men det er ikke kun grafikkortet der er røget, da den heller ikke virker med det nye kort i.

Hvad kan det være ?

Mvh Lukasz
Avatar billede dadane Novice
04. juli 2004 - 12:11 #1
Det kunne måske være skærmen der er smuttet.
Får i de to bib fra pc højtaleren under opstart?
Avatar billede tubber Juniormester
04. juli 2004 - 12:20 #2
Prøv at sætte hans skærm til din puter, virker den ikke der så er det skærmen....
Tyder stærkt på det er den.....
Avatar billede ini Nybegynder
04. juli 2004 - 14:22 #3
ja min gamle skærm begyndte at flimre når den var for varm! så åbnede jeg mit vindue og slukkede for skærmen! når den var kølet ned virkede den igen..... men det stoppede den med efter et halvt år, så købte jeg en ny 17" TFT skærm- dejligt! prøv at finde en anden skærm, der virker!!
Avatar billede thc4230 Nybegynder
04. juli 2004 - 20:22 #4
det er sikkert skærmen der noget galt med prøv at sætte en anden til
Avatar billede 19tal Nybegynder
05. juli 2004 - 10:44 #5
Tror ikke det er skærmen, for da vi satte en anden pc til skærmen, virkede det. :(
Avatar billede 19tal Nybegynder
05. juli 2004 - 10:47 #6
--------> dadane
Nej der kommer ingen bib lyde fra pc højtaleren. Men da vi satte grafikkortet over i en anden pc, begyndte den at bibbe flere gange.

Så tog vi og smed et grafikkort (som virker) over i den pc som ikke virkede, men stadig udenhæld, den vil ikke tænde skærmen, skærmen står som standby (gul lys i skærmen)
Avatar billede dadane Novice
05. juli 2004 - 10:51 #7
Jeg formoder så at den anden PC ikke vil starte med det grafikkort?

Jeg ved det ikke. Men noget kunne tyde på at grafikkortet ikke duer - og at bundkortet heller ikke gør. Det er ikke umuligt at den ene har ødelagt den anden (hvilken der så end smuttede først), - men det svært at sige.
Avatar billede 19tal Nybegynder
05. juli 2004 - 10:56 #8
Nej den anden pc vil ikke starte med grafikkortet.. Er 100% sikker på at GFX kortet er smuttet, men der er en ting mere, for det virker ikke bare at skifte GFX kortet ud.

Men hvis det er bundkortet der er smuttet sig en tur, kan man ikke se nogle "syntomer" så ?

For det hele får støm i pcen, alle blæser dur. der er lys i dioden på bundkotet. og kan ikke rigtig se at der er noget der brændt af..
Avatar billede dadane Novice
05. juli 2004 - 11:07 #9
Prøv at putte en bootdisk i og hør om det "lyder" rigtigt.

Men øvrige symptomer er vel de manglede blib's, at maskinen ikke gør noget.
Avatar billede 19tal Nybegynder
16. april 2005 - 18:18 #10
Lukker denne gamle tråd. ( Pcen blev iøvrigt sparket ud på lossepladsen :P )