Avatar billede ha9953 Nybegynder
04. juli 2004 - 11:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

angive OnSelectedIndexChanged på en dropdownlist i codebehind

Jeg har lavet min egen dropdownlist som en kombinent og indsætter den i en usercontrol via vodebehind. Dettte fungerer fint men når jeg skal angive OnSelectedIndexChanged kommer den med nedenstående fejl - er der nogen dr kan hjælpe?

'System.Web.UI.WebControls.ListControl.Protected Overridable Sub OnSelectedIndexChanged(e As System.EventArgs)' is not accessible in this context because it is 'Protected'.

Jeg indsætter den på følgende måde:

        drpgruppe.brugerrolleid = 6
        drpgruppe.cssclass = "boxtotal"
        drpgruppe.OnSelectedIndexChanged="gruppe_click"
        Labgruppe.controls.add(drpgruppe)

Min dropdownlist laver jeg på følgende måde:

    Public Class brugergrupperolle : Inherits System.Web.UI.Webcontrols.dropdownlist

        Public _brugerrolleid as integer
        Public Property brugerrolleid() as integer
            Get
              Return _brugerrolleid
            End Get
            Set
              _brugerrolleid = Value
            End Set
        End Property

        Public Readonly Property gruppeid() as integer
            Get
              Return cint(me.selecteditem.value)
            End Get
        End Property

        Public Sub Page_init(Source As Object, E as EventArgs) handles mybase.init
me.Items.Add(New ListItem(_brugerrolleid,_brugerrolleid))
me.Items.Add(New ListItem("test1","1"))
            me.Items.Add(New ListItem("test2","2"))
            me.Items.Add(New ListItem("test3","3"))
        end sub
    End Class
Avatar billede odegaard Nybegynder
11. juli 2004 - 13:16 #1
Det her må man ikke, da OnSelectedIndexChanged er protected:
drpgruppe.OnSelectedIndexChanged="gruppe_click"
Det er et event som du ikke bare kan sætte lig med en streng (jeg ved godt man kan gøre det i design-delen men den går ikke i kode-delen).
I stedet skal du tilføje en eventhandler til objektet som peger på din funktion gruppe_click. Jeg kan ikke helt huske hvordan man gør det i VB.NET, men kig i dokumentationen. Mener det er noget i stil med:
Private Sub gruppe_click(sender As Object, e As EventArgs) Handles drpgruppe.SelectedIndexChanged
  [...]
End Sub

I C# gøres det ihvertfald under initialisering ved:
drpgruppe.SelectedIndexChanged += new EventHandler(this.gruppe_click);
Avatar billede ha9953 Nybegynder
14. juli 2004 - 17:02 #2
Du får de 200 point - brugte en anden løsning - men du havde ret i hvad du skrev :-)