Avatar billede donlup Nybegynder
04. juli 2004 - 03:12 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Mystisk fejl på af hentning af dhcp samt tvungen ip

davs jeg sider her med en laptop som kører på winxp home
den nægter at hente ip selv eller køre via en tvungen ip.
dog kan jeg pinge andre computere via en tvungen ip så jeg ved at net kortet virker og jeg har også testet med en usb wlan dongle så jeg er sikker på det er en fejl i windows nu er reinstallation ikke et vælg så lad være med at skrive det.
hvis jeg prøver at bruge reparations funktionen siger den

Følgende trin i reparationen mislykkes
Fornyer Ip-addressen
Renser DNS Resolver Cache
Kontakt blalblalba osv
og den siger sådan hvis jeg prøver at forny ip'en via ipconfig
"Der blev forsøgt en handling på noget som ikke er en socket"

men som sagt det virke lige sjove er den med tvungen ip kan pinge en anden computer i netværket men stadigt ikke gå på nettet eller fx lave fil overførelser jeg har rodet en del med netværk og har ikke set noget ligende så jeg ville blive glad hvis nogen kunne give mig et godt råd eller en løsning
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
04. juli 2004 - 11:42 #1
Hvilke protokoller har du installeret?
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
04. juli 2004 - 12:01 #2
Prøv at fjerne netkortet i enhedshåndteringen, genstart computeren og lad den finde det igen.
Avatar billede donlup Nybegynder
04. juli 2004 - 15:13 #3
det er prøvet at fjerne dem begge har enda som nævnt ovenfor prøvet med et helt andet wlan usb dongle så det kan ikke være det udover det har jeg haft fjernet protokollerne til tcp/ip og selve microsoft network clienten og selv følgelig tilføjet dem igen unden videre held, jeg har prøvet at køre guiderne til forbindelse og netwærk igemmen bare for at se om der var held med det men samme resultat.
dvs der er kun tcp/ip og netkortet samt clienten til ms network installeret
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juli 2004 - 00:29 #4
Dertil har jeg et rigtigt godt program og også et tip til ændring af registreringsdatabasen.
Hent og kør winsockfix http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=257
genstart.
Det burde virke ellers har jeg en regændring der kan.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juli 2004 - 00:33 #5
Avatar billede donlup Nybegynder
05. juli 2004 - 12:20 #6
works like a charm thx
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juli 2004 - 12:50 #7
ok så mangler du bare at lukke - godt du kunne bruge det. Du skal bare markere navn og vælge accepter.