Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2004 - 22:14 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af chipsguiden.dk

Siden titlen antyder vil jeg gerne have lidt vurderinger af siden
http://www.chipsguiden.dk

Og som navnet antyder handler siden (primært) om en guide til chips, der på nuværende tidspunkt fungerer via et bedømmelsessystem.

Vi er to anmeldere og et par gæsteanmeldere, og vi tester alt fra chips og snacks til sodavand og fryse-pizza.

De ting jeg gerne vil høre om er om siden giver mening rent designmæssigt - giver det mening at man f.eks. skal ind under Bedømmelser -> Dip for at se bedømmelse af dip?

Er der andet i designet der kan ændres, for at gøre det nemmere og mere venligt over for brugeren?

Småfejl og andet der skal rettes?

Og andet I har på hjerte :)

(Jeg har opdaget at stregerne under indlæg (i forum) er venstrestillet når man er logget ind og bruger en mozilla-browser, retter det snarest)
Avatar billede logicdreamlab Nybegynder
03. juli 2004 - 22:21 #1
Hej Ronson , dejlig farve kombination , det ser virkelig godt ud .

Noget jeg ville ændre hvis jeg skulle ændre noget , var at tage emnerne fra " Bedømmelser " og lægge dem i den venstre menu , eftersom der jo er meget god plads at fylde ud på nuværende tidspunkt .... Ellers kan jeg rigtig godt li' sitet som det ser ud nu
Avatar billede jochke Nybegynder
03. juli 2004 - 22:21 #2
Cool ide. Kunne I ikke lave en dip sektion, hvor der er opskrifter på hjemmelavet dip? :D
Avatar billede jochke Nybegynder
03. juli 2004 - 22:29 #3
En stavefejl i sidste ord. :D http://www.chipsguiden.dk/?page=show-soda-bedom&id=7

Og så endnu et råd. Kan I ikke også skrive prisen pr 100 gr og liter...eller noget i den retning, så det er lettere at sammenligne priser.
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. juli 2004 - 22:30 #4
Märkeligt? Nu har jeg efterhånden väret medlem her et par år eller tre, og aldrig stöt på en dansker. Så kommer der pludeselig tre stk på én tråd (fire med mig).
Men nu til sagen, enkpelt flot design med blöde matchende farver og let at navigere rundt på sitet. Har ikke noget negativt at sige om sitet, andet end at det tager lidt lang tid at få forsiden frem (sidder på en 8 mbit line).
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2004 - 22:31 #5
logicdreamlab:
Mener du sådan at der er links direkte til kategorierne fra start, eller først når man bevæger sig ind under bedømmelser?

kejs:
Det var egentlig en god ide, opskrifter til hjemmelavet dip. Vil jeg straks overvejes hvordan skal laves :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. juli 2004 - 22:34 #6
Lige en ting. Hvorfor skal man väre medlem i forumet?
Avatar billede logicdreamlab Nybegynder
03. juli 2004 - 22:35 #7
michael_stim : Hvis du sidder på en 8Mbit linie og det tager tid at hente siden, så er der helt klart en stop klods i dit netværk ....

Ronson : Ja jeg mener links direkte fra starten , en lille regel indenfor design er at " Hvorfor bruge et tryk for meget , når det kunne have været sparet ? " Det er bare om at komme direkte til sagen fra begyndelsen , og så fylder det jo også din menu lidt mere ud :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. juli 2004 - 22:37 #8
Jeg har ingen stopklods, det tager ca 3-4 sek. för den har loadet klart.
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. juli 2004 - 22:38 #9
3-4 sek. på en 8 mbit line er meget for et modem.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2004 - 22:39 #10
kejs:
Ja, der er et par stavefejl i bedømmelserne, retter kun det jeg selv har bedømt, men nu mente jeg mere på selve siderne :)
Mht. priserne så kan jeg ikke umiddelbart se ideen i det. Det ville selvfølgelig være smart, spørgsmålet er om det overhovedet vil blive brugt. En ægte chipsnyder går selvfølgelig efter kvalitet, uden at tænke videre over prisen - vi finder kvalitetsvarerne til ham/hende :)
Desuden er jeg stadig en begynder inden for PHP/MySQL, så det ville tage mig lang tid at få lavet nye smarte funktioner.

michael_stim:
Nu har jeg ikke tal på hvor meget siderne præcis fylder med grafik, men med din 8mbit burde det da gå langsomt, så vidt jeg lige kan se vil en side fylde 20-35 kb, og det er hostet via jay.net så vidt jeg husker - måske det er hos dem problemet ligger?
Kan jeg gøre noget for at få lavere loadtid? Det bliver et problem hvis alt grafikken skal laves om selvfølgelig.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2004 - 22:39 #11
Hov, "burde det da gå langsomt" skulle selvfølgelig have været "burde det da IKKE gå langsomt"
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2004 - 22:41 #12
michael_stim:
I starten havde jeg lavet så man skulle være medlem og logget ind, for i det hele taget at kunne læse i det. Grunden til det er den samme som grunden til det du nævner; for at jeg kan holde lidt styr på hvem der skriver og kigger i forummet.
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. juli 2004 - 22:41 #13
Det er ikke störrelsen der er et problem. Jeg vil gätte på det er scriptet på sitet.
Avatar billede gil-galad Nybegynder
03. juli 2004 - 22:48 #14
Hvis man går ind her: http://www.chipsguiden.dk/?page=bedom-chips&start=0&se=alle kan man ved at klikke på den lille pil til højre for bedømmelse, sortere chipsne så de dårligst bedømte ligger øverst, meget fint. Men burde man ikke kunne klikke igen så dem med bedst rating lå øverst? Det ville da være logisk.

(Havde ingen problemer med langsom forside-loadtid, selvom jeg ikke sidder på en nær så hurtig linie som michael_stim.(2048kb))
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. juli 2004 - 22:57 #15
Hvis det er scriptet som tager tid hos mig, burde det også göre det hos jer. Eftersom det ikke er störrelsen så kan det väre ligemeget hvilken hastighed man har på sin line. Det burde i princip tage lige lang tid på alle comp. (mm man sidder med en 386'er). Og så er det jo bare 3-4 sek. underordnet om man sidder med modem eller fiber, det kan man jo leve med.
Pröv at se på timeglasset når i åbner sitet.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2004 - 22:58 #16
gil-galad:
Jo, det ville være logisk. Jeg mindes jeg havde nogle (ikke særlig logiske) problemer med SQL'en jeg fyrede af, men jeg kigger på det.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2004 - 23:15 #17
logicdreamlab:
Har lagt de 4 kategorier ud til venstre, ser faktisk ok ud (hvis jeg selv skal sige det) og en rigtig god ide :)
Avatar billede gil-galad Nybegynder
03. juli 2004 - 23:34 #18
Jeg synes det er lidt ærgerligt at der kommer horisontalt scroll på forsiden og mange af de andre sider, når det kun drejer sig om ca. 25-30px's højde. Jeg sidder med en opløsning på 1024*768 som en anseelig del af befolkningen bruger :-)

Du skulle måske lige få dine sider valideret, da der er en del "dumme-fejl" i:

html:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.chipsguiden.dk%2F

css:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.chipsguiden.dk%2F&usermedium=all
(de fleste af css-fejlene er bare fordi du har glemt at sætte en # foran dine faver)
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2004 - 13:20 #19
Hm, så gad den ikke lige poste mit indlæg.

Nå, men jeg har fjernet links til siderne i den nederste blå boks og omarrangeret teksten lidt, så man nu ikke behøver scrolle i 1024x768.

Jeg er gået fra 47 til 9 fejl i HTML'en, det var ikke faldet mig ind at man også skal bruge & i stedet for & i urls, så der er en del php-undersider der skal rettes (engang) ;)

Jeg har også rettet color-fejlene i css'en, men jeg forstår ikke alle de sidste fejl den kommer med. Jeg har en "padding: ?px" og den brokker sig over padding-right, -top osv. Og det hjælper ikke at bytte padding ud med f.eks. padding-right?