Avatar billede champman2000 Nybegynder
03. juli 2004 - 11:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Event 11 - computeren fryser

Jeg sidder her med en computer der konstant fryser.

I systemlogen melder den om fejl (source: disk, event: 11 / source: atapi, event: 5)

Har forsøgt at skifte IDE-kablet mellem bundkort og harddisken uden at dette har løst problemet.

Hvad kan skyldes fejlen? :/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juli 2004 - 12:09 #1
Her er om den event du har, men om den kan være skyld i dine frysninger, skal jeg ikke kunne sige:
http://support.microsoft.com/?kbid=262448
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. juli 2004 - 12:12 #2
Er den fuldt opdateret på windowsupdate og er der installeret bundkortsdrivere ?
Hvad er det for et bundkort du har i ?
Avatar billede champman2000 Nybegynder
04. juli 2004 - 15:36 #3
Lidt sen respons fra min side, men bedre sent en aldrig. :)

Problemet er løst, efter jeg ændrede på et par indstillinger. Dette var blandt andet at deaktivering af onboard USB og af DCOM, og som du foreslog med dit link ændring af Transfer Mode. Da computeren ikke frøs i de følgende 24 timer gik jeg udfra at problemet var løst. Derfor ville jeg lokalisere fejlen blandt de 3 ændringer. Efter jeg havde sat Transfer Mode tilbage til den gamle indstilling kom de samme fejl tilbage (event 5 & 11). Jeg formoder derfor at det var der skoen trykkede.

Tak for linket tonnybrandt!

Hvis du "svare" giver jeg dig med glæde de 60 p. :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juli 2004 - 15:45 #4
Fint *s*
Her er svaret :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 08:45 #5
Kan spørgsmålet lukkes ?
Avatar billede champman2000 Nybegynder
21. juli 2004 - 08:52 #6
hmm... troede jeg havde accepteret det svar :S
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 08:53 #7
Takker *s*