Avatar billede oleheldam Nybegynder
03. juli 2004 - 09:21 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Flytning af partition

Hvordan flyttes en partition for at gøre plads til en udvidelse af en anden partition på disk 1. Der er indsat en ny disk, hvor jeg vil have den ene partition flyttet over på.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juli 2004 - 12:41 #1
Start med at tage et image som du placerer på en ledig partition eller på netværket - så loader du bare dit image på din nye disk.
Har du et imageprogram? brug f.x. driveimage eller norton ghost
Avatar billede oleheldam Nybegynder
03. juli 2004 - 13:18 #2
jeg har driveimage, men der står den ikke kan anvendes til servere. Når jeg forsøger at installere den på en server, får jeg samme besked. Er der en serverversion?
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juli 2004 - 13:52 #3
Det kan godt lade sig gøre at omgå, ved at installere driveimage på en workstation partition og så oprette imaget derfra. Du kan også overføre dit image (med en network bootdiskette) til en pc på netværket hvor driveimage er installeret - hvis du ved hvordan.
Eneste begrænsning så vidt jeg ved er at det ikke kan installeres direkte i et serverOS. kender ikke en serverversion af samme mærke, men der er vel ingen grund til at investere i nyt Sw hvis du kan få det andet til at virke?
Avatar billede oleheldam Nybegynder
03. juli 2004 - 14:02 #4
Du har ret i din sidste bemærkning. Jeg havde ikke tænkt på at lave imaget fra en extern maskine - det er selvfølgelig løsningen. :-)

tak for hjælpen
Avatar billede oleheldam Nybegynder
03. juli 2004 - 14:04 #5
Hej igen.
du får lige et svar, så du høster dine point.

mvh.
ole
Avatar billede serverservice Praktikant
03. juli 2004 - 14:12 #6
ok - du skal markere mit navn og vælge accepter