Avatar billede trippertrold Nybegynder
02. juli 2004 - 14:50 Der er 15 kommentarer

Ingen farve på mit tv ?

Mit problem består i at jeg ikke kan få farve på mit fjernsyn når jeg sætter den til pc. Farven er på cpu men ikke tv ? Har prøvet at købe et colour fix stik till 100 kr. men dette hjalp ikke.i Tv tool kan jeg ikke skifte over til ntsc f.eks ? Mit styre system er me og jeg har haft farve på fjernsynet før ? Mit grafik kort hedder fx 5200 og er g force. Kan anyone help ?
Avatar billede ffparken Nybegynder
02. juli 2004 - 15:00 #1
har du haft farve på tvet før med det grafik-kort...
Avatar billede ffparken Nybegynder
02. juli 2004 - 15:05 #2
er det... det helt rigtige colour fix stik du har... der findes vist flere slags...
Avatar billede trippertrold Nybegynder
02. juli 2004 - 15:10 #3
ja jeg har haft farve på før. Også med det grafik kort. Det er derfor jeg ikke forstår at den pludselig bliver sort hvid på tv et. Kan det være et flueben et eller andet sted eller noget softvare der mangler for det er sket efter jeg formaterede den
. Men jeg mener det er det samme softvare jeg har nu som før...
Avatar billede killr_dk Nybegynder
02. juli 2004 - 15:11 #4
Du skal prøve sætte et lille mellemstygge i. Det skifter fra S-Video til Sammensat/Comppsite. Du kan også prøve og køre det i gennem din video?

På de fleste nye fjernsyn, er det ikke nødvendigt med mellemstykket.

Jeg har også Geforce FX5200. Det virker fint.
Hel og Lukke
Avatar billede killr_dk Nybegynder
02. juli 2004 - 15:11 #5
*Lykke
Avatar billede iknowstuff Nybegynder
02. juli 2004 - 15:13 #6
indstilling af nview, enhedsindstillinger for sekundær skærm->outputenhed->avanceret

hvis du her ikke har valgt -sammensat video-out- under video output-format,  skal du gøre det..
Avatar billede ffparken Nybegynder
02. juli 2004 - 15:16 #7
prøv evt at hente den nyeste driver på internettet... nvidia.com
Avatar billede trippertrold Nybegynder
02. juli 2004 - 15:22 #8
Indstilling af nview ... hvor gør jeg det ? Under kontrol panel ?
Avatar billede ffparken Nybegynder
02. juli 2004 - 15:38 #9
højre klik på skrivebordet og egenskaber og instillinger og avanceret... derinde finder du det hele
Avatar billede ffparken Nybegynder
02. juli 2004 - 15:39 #10
og er det ikke der så hent som førnævnt den nye driver på internettet ;-)
Avatar billede ffparken Nybegynder
02. juli 2004 - 15:40 #11
så skal det bare virke...
Avatar billede ffparken Nybegynder
02. juli 2004 - 15:59 #12
har du fået det til at virke
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 18:31 #13
Prøv at sætte outputtet til PAL-B som er dansk standard, såvidt jeg ved.
NTSC er amerikansk standard og hvis tv'et ikke understøtter NTSC vil det vise sort/hvid hvis signalet sendes som NTSC
Avatar billede c-holst Novice
02. juli 2004 - 19:29 #14
og hvis du har nogen problemer

hent nyeste driver her  http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
start op i fejlsikret tilstand F8 under opstart
Slet driveren i tilføj fjern programmer
Slet kortet i enhedshåndteringen

Har du haft noget problemer med driver/grafikkort gør du sådan inden du installerer
læg din xp cd i drevet og indtast denne kommando i kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
retter/tjekker vigtige systemfiler

genstart maskinen og installer driveren

---------------------------------------------------------

Guide til tv-out på geforce serien
til de nyeste drivere fra www.nvidia.com

du har forbundet og genstartet din maskine.

højreklik på din skærm og vælg indstillinger.
Her må du ikke pille ved skærm nr 2, da den så vil blive aktiveret og brugt som en del af skrivebordet.
som udgangspunkt sætter du nu skærm 1 til 800 X 600 (giver det bedste resultat hos mig. Du kan altid ændre det senere

klik nu på avanceret og på fanebladet geforce-xxx

frem kommer en vinge, hvor du vælger "nview display mode"

finder nviewmodes og vælger clone/klon

hjreklik på skærm 2 og vælg "select tv format"  vælg "advanced"
vælg "pal B denmark" og vælg composite eller svideo hvis dit tv understøtter dette. tryk på anvend og sig ok til du igen er ved "vingen"
driller det lidt, kan du vinge af i detect displays

tilbage til "nview display mode" højreklik på skærm 2, vælg "change resolution" flyt skydebaren til 800 X 600. Det er kun her du må ændre opløsningen på tvskærmen. aldrig ude i de alm indstillinger

nu skulle du gerne have billede på dit tv. er det ikke i farver kan det  være fordi dit tv ikke understøtter svideo. Vælg da composite eller køb en colorfix

gå nu ind i vingemenuen "full screen video"
skal dit tv-out primært bruges til videovisning, hvor afspilleren styres via din pcskærm vælg da secondary display.
vil du styre din afspiller og alle funktioner via din tvskærm, vælg da disable
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2004 - 22:10 #15
Har du brug for mere hjælp, ellers må du genre lukke tråden, så andre også kan få glæde af den

mvh
carsten