Avatar billede seks66 Nybegynder
02. juli 2004 - 12:02 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Egenskaber for skærmområde

Jeg har det problem med mit skærmområde, at jeg ikke inde under egenskaber for skærmen kan forøge skærmområdet fra 640 gange 480 pixels, således at jeg ikke skal bruge scrollbaren hele tiden for at se alt hvad der er på skærmen.

Jeg kører windows 98 og skærmen er en DellM770der der kører på et standard PCI-grafikkort (VGA). Håber at der er nogen der kan hjælpe!
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. juli 2004 - 12:09 #1
Det er underordnet med hvilken SKÆRM du har men mere hvilken driver der bruges til skærmKORTET. At systemet (din W98) siger "standard PCI-grafikkort (VGA)" kunne nemlig tyde på at der kun bruges en standard VGA driver (640x480) som alle kan bruge istedet for en "rigtige" driver.

Skal jeg guide dig ?
Avatar billede seks66 Nybegynder
02. juli 2004 - 12:14 #2
ja tak det ville være dejligt!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 12:24 #3
Hvad er det for et grafikkort der sidder i maskinen ?
Alternativt, hvad er det for en maskine hvis det er en mærkevare pc, såsom Dell, IBM eller lign. ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. juli 2004 - 12:40 #4
Har det virket tidligere med samme HARDWARE/SOFTWARE ?
Avatar billede seks66 Nybegynder
02. juli 2004 - 12:57 #5
Under egenskaber for grafikkortet står der bare, at det er et standard PCI-grafikkort (VGA). Jeg har nu forsøgt at opdatere driveren, men den vælger bare den allerede installerede, der er fra Microsoft fra 1999.

Maskinen er en DELL OptiPlex GX110.

Det her ikke virket tidligere.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 13:03 #6
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 13:04 #7
På Dell hjemmesiden er der et link nederst hvor du kan få vist hvad det er DU har i maskinen.
Avatar billede seks66 Nybegynder
02. juli 2004 - 13:27 #8
Jeg er inde på dell-linket, men hvilken driver/device er det jeg skal vælge?

Har prøvet nvidia og Geforce, men det virkede desværre ikke.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 13:52 #9
Prøv linket nederst på Dell siden, der hvor der står:
To determine the components/devices installed in your system click here.
Avatar billede seks66 Nybegynder
02. juli 2004 - 14:22 #10
Jeg får flg. meddelelse når jeg forsøger:

System Summary
OptiPlex GX110
Service Tag Number:  MXXTE
Ship Date:  1/28/2000
Dell IBU:  Europe
Active Limited Warranty Expiration:  No Warranty Information Available
NOTE: The information contained below relates to this system's original configuration as sold when new.
Quantity Part # Part Description
The system as shipped configuration information is not currently available.

så det er ikke muligt at komme videre ad den vej.
Avatar billede roenving Novice
02. juli 2004 - 15:00 #11
-- men du kan i hvert fald lige ændre din indstilling til at være standard svga !-)
Avatar billede seks66 Nybegynder
02. juli 2004 - 15:28 #12
hvordan gør jeg det?
Avatar billede roenving Novice
02. juli 2004 - 15:36 #13
Kontrolpanel --> Tilføj Hardware --> Vælg de manuelle options, hvor du selv kan vælge type (Skærmkort/grafikkort !-) --> Vælg fra liste --> Vælg en SVGA-ting i det billede, som lige kommer frem ...
Avatar billede seks66 Nybegynder
02. juli 2004 - 16:06 #14
det har jeg gjort, men det hjælper desværre ikke. har du andre bud?
Avatar billede haverslev Novice
02. juli 2004 - 17:40 #15
Hent dette program og installer det. Kør programmet og gå ind i Grafikkort - her kan du se hvad det hedder osv.  Herefter kan du fra producentens hjemmeside, hente den rigtige driver.
http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome110.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. juli 2004 - 18:12 #16
Du kan evt besøge denne side:
http://www.computingsuccess.com/dirk.htm
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 08:49 #17
Fik du løst problemet ?
Avatar billede seks66 Nybegynder
21. juli 2004 - 09:02 #18
Jeps, jeg fik en driver der hvor jeg havde købt PC'en, og det virkede!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. juli 2004 - 09:05 #19
Fint *s*

Du løste selv problemet så du kan lægge et svar og efterfølgende acceptere dette for at lukke spørgsmålet.
Avatar billede seks66 Nybegynder
21. juli 2004 - 11:21 #20
Driver fundet og installeret.