Avatar billede christina3018 Nybegynder
02. juli 2004 - 12:00 Der er 3 kommentarer

Harddisken tikker og den bærbare er død

Når jeg tænder for den bærbare begynder harddisken (tror jeg!) at "tikke" helt tosset. Derefter kommer der under "startuppen" følgende besked:

0200 - Failure Fixed Disk

...derefter har jeg kun adgang til BIOS... aner ikke hvad der er galt eller hvad jeg skal gøre ved det, for det kom meget pludseligt.

Det skete for et par dage siden også, men der kunne jeg godt komme ind og bruge windows. Den "frøs" dog fast og jeg genstartede - siden har jeg fået den der besked smidt i hovedt hver gang :(

Håber nogen kan hjælpe!? :)
Avatar billede overchord Nybegynder
02. juli 2004 - 12:04 #1
Det lyder som om din harddisk er gaaet ned - fysisk beskadiget. Saa den skal nok erstattes med en ny...
Avatar billede christina3018 Nybegynder
02. juli 2004 - 12:06 #2
Hmm okay det var da noget gejl!! :( Men tak for hjælpen :)
Avatar billede bruns Nybegynder
02. juli 2004 - 22:40 #3
Helt sikkert HD'en, havde en der lavede samme nummer på et tidspunkt, jeg åbnede den, og da var overfladen på den yderste cm af HD'en simpelthen blevet fræset væk af læsehovedet.

Men du kan altid prøve med en startdisk og genformatere HD'en, kan jo være den kan springe de beskadigede sektorer over, men forvent ikke at den holder længe mere.