Avatar billede gl_nok Nybegynder
02. juli 2004 - 10:52 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

vedr Linksys router WRT54G

Jeg har købt en trådløs Linksys router model WRT54G (54 Mbit).
Jeg har pt cybercity adsl med en cisco router. Dvs jeg har ikke noget modem. Så jeg kan ikek erstatte min cisco router med linksysen.
Indtil jeg får et TDC Adsl med modem vil jeg gerne kunne bruger routeren som accespoint, dvs koble den sammen med ciscoen.
Den guide Linksys giver passer ikke helt med den version firmware der er på min. Jeg skal derfor høre om der er nogle der kan hjælpe.
Linksys support siger jeg bare skal sætte den til men linksysen kører med en ip der hedder 192.168.1.1 og ciscoen med 10.0.0.* netværk. Det kan vel ikke bare hænge sammen ?
Samtidigt vil jeg vide om jeg skal slå dhcp fra ui cisco routeren og så bruge linksysens dchp eller ???

Hvis der er nogle der kan give en hurtig guide elelr har link til en sådan så hjæææælp
Avatar billede portnoy Nybegynder
02. juli 2004 - 11:13 #1
Det betyder ikke noget af Ciscoen har 10.0.0.1 og din Linksys en 192.168.1.x adresse.
Du sætter den bare på Ciscoen, og giver WAN siden af din Linksys 192.168.1.1 og LAN siden 192.168.1.2
Du bruger DHCP funktionen fra din Linksys.
Avatar billede gl_nok Nybegynder
02. juli 2004 - 11:17 #2
Det vil sige at jeg skal slå dhcp i ciscoen fra eller  er det lige meget ?
Ved du om stikket far ciscoen skal sættes i en af switch portene på linksysen eller i det stik der hedder internet og sidst skal det være krydset elelr alm kabel ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. juli 2004 - 11:38 #3
DHCP i ciscoen er lige meget, for Linksys'en virker fint med dynamiske IP'er.
Fra Ciscoen skal du i internet porten på linksys'en.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. juli 2004 - 11:40 #4
Kablet skal bare være almindeligt.
Avatar billede gl_nok Nybegynder
02. juli 2004 - 21:06 #5
lige et tilæægs spørgsmål ( dit svar virker og du skal nok få point), når jeg kører programmer jeg før har routet via natten i coscoen hvordan router jeg så dem nu, skal jeg sætte ciscoen til at sende alt videre til linksysen og så sætte ind i linksysens nat eller skal jeg route via ciscoen ?
Avatar billede portnoy Nybegynder
02. juli 2004 - 22:04 #6
Du skal sætte din Cisco til at forwarde alt trafik til din Linksys (192.168.1.1)
Dvs. Cisco 10.0.0.1 -> 192.168.1.1 (Hvis din Linksys har 192.168.1.1 på siden mod Cisco.)

Derved kan du styre alle dine port forwardinger gennem din Linksys.