Avatar billede titad Nybegynder
02. juli 2004 - 06:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

køre font fra serveren til brugeren

hvor dan kan jeg køre en font på server til brugeren ??

dvs.... fx at jeg har en skrift type som kun skal blive brugt i fx brugernavnet :) hvor dan kan det gøres ?

håber i lige ved det :)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. juli 2004 - 08:11 #1
<font face="skriftypensnavn" size="størelsen" > brugernavnet </font>
Avatar billede titad Nybegynder
02. juli 2004 - 09:11 #2
nej tror så ik lige det er det vi ledere efter det er der er lige som bare et HTML tag og ikke det vi / jeg leder eftere fordi med font taget kan jeg kun bruge de font's brugeren har isntall og ikek en unik en som ligger på server....

hvordan bruger jeg en font som jeg uploader fx til mit www biblotek ? hvis du kan lede det i gennem i sted for at det der html noget der så kan du få de 200 point ellers må du hjælpe nogen i html katagorien :)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. juli 2004 - 23:32 #3
Det kan umiddelbart ikke lade sig gøre, du ikke kan sende noget til brugeren uden brugeren acceptere det... Ellers ville man jo også kunne sende viruser forklædt som en font.... Så nej... det kan du ikke.....
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. juli 2004 - 23:36 #4
Der er lidt om problematikken her:
http://www.webmasterworld.com/forum21/7650.htm
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. juli 2004 - 23:40 #5
Det kan godt lade sig gøre med en masse fix-fax:
http://forums.seochat.com/t6290/s.html

Microsoft har lavet et program, der konvertere det, så man kan, men så virker det nok kun på ie. Det kan findes her:
http://www.microsoft.com/typography/web/embedding/weft2/default.htm?fname=%20&fsize=
og bliver kaldt weft i daglig tale....
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. juli 2004 - 23:45 #6
Det ser rørende let ud, hvis du bare følger MS tutorial på det ovenstående link...
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. juli 2004 - 23:48 #7
du kan også sende mig fontet så fikser jeg det få dig... og returnere koden... sammen med objecket :-)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. juli 2004 - 23:49 #8
objecket = fonten, som den skal være..

Og lige en ting.. æder min første udtalelse tilbage, med at det ikke kunne lade sig gøre... Skal nok åbne øjnene næste gang...
Avatar billede titad Nybegynder
03. juli 2004 - 02:06 #9
okay :) prøver lige makker :) kan du ik lige smide din mail hvbis det nu er jeg skal bruge din hjælp igen :)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
03. juli 2004 - 09:33 #10
tt @ device.dk
Avatar billede ttopholm Nybegynder
03. juli 2004 - 17:39 #11
virker det...
Avatar billede titad Nybegynder
03. juli 2004 - 23:57 #12
yes yes det virker perfekt :D takker for hjlæpen, skriv lige et svar så kan du få dine velfortjente points ;)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
04. juli 2004 - 11:31 #13
svar :-)  det var så lidt...