Avatar billede valur Nybegynder
01. juli 2004 - 12:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Domain group to be local admin

Hvordan får jeg domain users til at være automatisk Administrator på klient maskinerne uden at skulle oprette dem på hver maskine? muligvis via logon script eller group policy på serveren.
Avatar billede serverservice Praktikant
01. juli 2004 - 16:01 #1
Det kan ikke lade sig gøre - så vidt jeg ved
Avatar billede bjuhl Nybegynder
01. juli 2004 - 23:00 #2
Måske kan du bruge noget af følgende, men det er ikke så fiks hvis man skal have sit admin password stående i logonfilen.

------
net use \\<maskinnavn på PDC> /user:<domain navn>\<username> <password>
net start netlogon
net localgroup Administrators "<domain navn>\domain users" /add
------

Ellers kan det laves via vbscribt eller Restricted Groups..... Don't ask
Har set opskriften, men kan ikke husk hvor.... søg på google
Avatar billede flagz Nybegynder
05. juli 2004 - 12:25 #3
Hej valur

Det kan snildt lade sige gøre. Du kan se her hvordan du gør det ved hjælp af Restricted Groups i Group Policy:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q320065

Du kan også lave et start-up script som tilføjer Domain Admins gruppen til administrators gruppen på dine klienter ved hjælp af net localgroup commandoen og du behøver ikke specificere password eller noget. Bare husk at scriptet du laver skal "tilføjes" under Computer configuration -> Windows Settings -> Scripts.
Det bliver så kørt med Local System account rettigheder når computeren starter op.
Log-on/Log-off script bliver kørt med de rettigheder en given bruger har når han/hun logger på maskinenen og det hjælper dig ikke rigtig meget her. For det ville betyde at en administrator skulle logge på alle arbejdsstationer en gang manuelt før det ville virke.

/Flagz
Avatar billede serverservice Praktikant
05. juli 2004 - 12:49 #4
->flagz, Hvis han gør det der står i guiden skal han jo tilføje administratorer fra alle workstations - sådan som jeg læser det. men der er vel en smart måde at gøre det på så?
Avatar billede flagz Nybegynder
05. juli 2004 - 12:55 #5
Hej dannyboyd

Nej det skal han ikke. Han skal gøre det på EN klientmaskine og så klare Group Policy resten. Prøv det :)

/Flagz