Avatar billede 7th Praktikant
01. juli 2004 - 07:08 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Spørgsmål om bærbar computer

1: Hvilke bærbare computermærker kan anbefales at kigge nærmere på udover Dell, og med undtagelse af Compaq og HP. I må meget gerne også eventuelt nævne serienavn.

2: Jeg har læst lidt løs omkring bærbare computere, og har ladet mig forstå, at det er et must, at (mener at det er) processoren helst skal være af Mobile teknologi på grund af støjniveau og batteri levetid. Er dette korrekt?
Avatar billede kieler1234 Nybegynder
01. juli 2004 - 07:21 #1
Jeg har selv en Acer TravelMate 290LCi som kører ganske godt.
Den har som du skriver i spørgsmål 2, en Mobile cpu og det vil jeg da anbefale at du også køber en der har. Du kan ikke høre at computeren kører hvilket er utrolig dejligt når du skal sidde at arbejde ved den i længere tid.
Avatar billede lund_dk Praktikant
01. juli 2004 - 07:37 #2
Har selv lige købt mig eb Acer TravelMate 292LMI også Mobile CPU, som er støgsvag. Så syntes jeg er noget du skal gå efter.
Og Acer efter min mening, laver nogle gode bærbare PCer.
Avatar billede 7th Praktikant
01. juli 2004 - 07:44 #3
Fin feedback indtil nu. Husk lige at lægge et svar hvis I vil have del i points :) Jeg svarer først tilbage næste gang sent i aften efter EM fodbold...
Avatar billede lund_dk Praktikant
01. juli 2004 - 07:50 #4
Kan forresten lige sige at den Acer TravelMate 292LMI jeg har fået mig, har en batteri levetid op til 5 timer. Er en god ide at tænke på batteri levetid. Så hellere betale de kroner ekstra for længere levetid. Er irriterende at stå hele tiden og mangle strøm og så skal være ved lysnettet hele tiden.
Avatar billede 7th Praktikant
01. juli 2004 - 23:37 #5
Det var ikke mange anbefalinger der er kommet :)
Avatar billede 7th Praktikant
03. juli 2004 - 18:40 #6
Hmm, er der slet ingen som kan anbefale hverken Amitech, Asus, Fujitsu/Fujitsu-Siemens, IBM, Sony, Toshiba eller Zepto?
Avatar billede optimist Nybegynder
04. juli 2004 - 21:47 #7
Smid de 5 point til ird´s artikel http://www.eksperten.dk/artikler/133
Her kan du læse om nogle at de overvejelser man bør gøre sig inden man handler.

Kan varmt anbefale ASUS M6800, den dækker behovet for de fleste, den er udstyret med en af markedets nyeste grafik chip ATI 9600,og snart også med den nyeste 9700, hvilket gør den rimelig fremtidssikret og istand til at afvikle de fleste nye grafiktunge spil. Det er en centrino maskine der udover en mobile cpu, også har indbygget trådløs netværk, altsammen pakket ind i et lækkert og velfungerende design.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65019 og http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65017
Avatar billede 7th Praktikant
06. juli 2004 - 04:10 #8
Jaaa, en som ikke anbefaler Acer :o)

Din henviste artikel eksisterer ikke mere, men jeg går ud fra, at du mener www.ebruger.dk/artikler/artikel.asp?artikelID=35, som jeg selvfølgelig har læst. Med hensyn til grafikkort, så skal den ikke bruges til spil :)

Husk lige at smide et svar.

Jeg håber stadigvæk på en sidste anbefaling af et andet mærke end Acer og Asus...
Avatar billede kieler1234 Nybegynder
07. juli 2004 - 20:58 #9
Jeg går faktisk også i klasse med en der har en IBM.. Hvad model kan jeg ikke lige huske, men den kører upåklageligt! Den har stort set samme batterilevetid som min Acer, dog "larmer" den en lille smule mere, dog intet mærkbart. Smider lige en kommentar når jeg har fundet ud af hvilken model det er ;o)
Avatar billede 7th Praktikant
08. juli 2004 - 04:38 #10
OK tak kieler1234 :) Venter så lige en dag eller to med at lukke...
Avatar billede 7th Praktikant
09. juli 2004 - 03:23 #11
Tak for alle anbefalingerne. Jeg tror dog det bliver en Dell :)