Avatar billede ponyboye Nybegynder
30. juni 2004 - 23:43 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Access Driver error?

Hvad betyder denne fejl? Jeg ved at stien er rigtig.

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x5a8 Thread 0x3bc DBC 0xb536bb4 Jet'
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. juni 2004 - 23:45 #1
Den plejer sjovt nok at betyde, at enten er stien eller filnavnet forkert :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. juni 2004 - 23:46 #2
Med andre ord: den kan ikke finde Access-mdb-filen..

1) Bruger du server.mappath?
2) bruger du "\" i stedet for "/"?

Skriv evt stien til database, men erstat selve navnet med noget andet.. f.eks. "***"..
Avatar billede ponyboye Nybegynder
30. juni 2004 - 23:52 #3
jeg bruger denne her:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=stien til databasen"
Conn.Open DSN
%>
Avatar billede ponyboye Nybegynder
30. juni 2004 - 23:53 #4
og jeg bruger også /
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. juni 2004 - 23:54 #5
bruger du server.mappath?

Se f.eks.: http://html.dk/tutorials/asp/lektion18.asp

<%
' ADODB connection objektet
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
' Husk at angive den rigtige sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("/cgi-bin/database.mdb")
' Åben databaseforbindelsen
Conn.Open DSN
%>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. juni 2004 - 23:55 #6
husk: hvis database filen ligger sammen med asp filen, kan du nøjes med:

DSN = DSN & "DBQ=" & server.mappath("navnet.mdb")
Avatar billede ponyboye Nybegynder
30. juni 2004 - 23:56 #7
jeg kan ikke bruge DSN = DSN & "DBQ=" & server.mappath("navnet.mdb") og databasen skal lægge under roden
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. juli 2004 - 00:01 #8
hmmm.. det plejer at være enten stien eller filnavnet.. hvis det ikke er det, ved jeg ikke lige hvad det er..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. juli 2004 - 00:03 #9
Citat http://www.webwizguide.info/asp/faq/access_database_faq.asp#FAQ2 :

General error Unable to open registry key
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x6cc Thread 0x78c DBC 0x144cfc4 Jet'.

This error can happen for a number of reasons the main reason being if the path to the database is incorrect.

You need to check that the path to the database is correct (You must use the physical path on the server to the database and not a virtual path).

The error is also quite common if the permissions on the server are incorrect. Check that IIS has sufficient permissions to access the registry and that the correct permissions, read and write, are set on the directory containing the database and the database itself, for the IUSR account.

--

Check rettighederne til mappen.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. juli 2004 - 00:05 #10
Et screenshot af hvordan instillingerne skal være (tysk screenshot): http://www.aspfaq.de/index.asp?FID=120&ELE=10205
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. juli 2004 - 00:08 #11
Ahh.. du bruger "ODBC" driveren.. brug "JET OLE DB" i stedet..

Se http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2154

Prøv eksemplet fra mit indlæg 30/06-2004 23:54:09..
Avatar billede ponyboye Nybegynder
01. juli 2004 - 00:08 #12
de er sat rigtigt. Hvis jeg laver den om til denne virker det:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("data/medlem.mdb")
Conn.Open DSN
%>

problemet med denne måde at gøre det på er at du aldrig vil kunne finde en mappen under roden, da dette kræver hele stien til denne og derfor vil jeg bruge den anden måde at gøre dette på
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. juli 2004 - 00:12 #13
..sengetid..
Avatar billede tubber Juniormester
01. juli 2004 - 00:55 #14
Denne fejl kommer også når der ikke er de rigtige windows permissions på databasen....

Se spg: http://www.eksperten.dk/spm/513753

/Tubber
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2004 - 01:05 #15
ARH !.. dejligt.. heh jeg har bøvlet med samme problem i laang tid !..
Avatar billede ponyboye Nybegynder
01. juli 2004 - 01:38 #16
vil lige finde ud af om der er skrive rigtigheder i den mappe
Avatar billede ponyboye Nybegynder
03. juli 2004 - 12:30 #17
jeg har nu fundet ud af det. Der var ikke rigtigheder til denne mappe
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. juli 2004 - 18:13 #18
hmm.. var det ikke det jeg skrev, i mit indlæg 01/07-2004 00:03:22 ?

På dansk:
"Check rettighederne til mappen."

På engelsk:
"The error is also quite common if the permissions on the server are incorrect. Check that IIS has sufficient permissions to access the registry and that the correct permissions, read and write, are set on the directory containing the database and the database itself, for the IUSR account."
Avatar billede tubber Juniormester
04. juli 2004 - 18:30 #19
Smidder lige pointsne til dig TheSurfer.....
http://www.eksperten.dk/spm/516832
Avatar billede macsen Nybegynder
04. juli 2004 - 18:34 #20
har du prøvet at sætte usr="" og pwd="" ?
Avatar billede carparknorth Nybegynder
07. juli 2004 - 22:21 #21
hejsa,
jeg kan se du bruger den almindelig Access Driver. Den er også helt fin, men problemet med den er bare at den alt for ofte "låser". Tag i stedet at bruge Jet-engine. Den er også fra Microsoft, men funger altså væsentlig bedre.

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source= " & Server.MapPath("data/medlem.mdb")
Conn.Open DSN
%>

Gå over på denne provider i steder, det vil spare dig så mange ærgelser. Selvfølgelig skal dine rettigheder stadig være i orden, det er klart. Det problem du i øvrigt beskriver, det kan også være fordi dit TEMP/TMP directory enten er fyldt eller IUSR_Maskinnavn ikke har rettigheder ned i dette directory. Skriv tilbage hvis du får problemer med den nye provider.