Avatar billede strangeaway Nybegynder
30. juni 2004 - 19:42 Der er 29 kommentarer og
3 løsninger

Program til at fjerne programmer

Jeg har flere programmer, som jeg af ukendte årsager ikke kan fjerne i kontrolpanelets tilføj/fjern programmer menu. Havd er så bedst at gøre. Jeg kan jo manuelt slette programmerne fra harddisken, men har hørt, at der på den måde stadig efterlades en masse om programmet. Findes der et program, der kan fjerne de uønskede programmer???

Med venlig hilsen og på forhånd tak

Strangeaway
Avatar billede celebrity Nybegynder
30. juni 2004 - 19:44 #1
Hmm, det kunne eventuelt være at inde i den mappe hvor du har installeret programmet, har en uninstall.exe fil eller lignende?
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
30. juni 2004 - 19:49 #2
Prøv eventuelt programmet regcleaner, men pas på hvad du gør. Programmet virker på min xp-pro kun hvis det bliver gjort kompatibelt med windows 98.

venligst
jeanette18
Avatar billede strangeaway Nybegynder
30. juni 2004 - 19:50 #3
Så simpelt er det desværre ikke - der er ingen uninstall.exe...!!! Hva' gør man så???
Avatar billede celebrity Nybegynder
30. juni 2004 - 19:52 #4
Hør nu ekspertens nye bruger jeanette18, velkommen til! ;-)
Avatar billede sierradriver Nybegynder
30. juni 2004 - 19:53 #5
Det kommer an på hvordan programmeret er installeret.

Du kan evt. prøve at genstarte computeren i fejlsikret tilstand (gøres ved at trykke F8 under opstart), og så prøve at fjerne programmerne igen.
Avatar billede goose Nybegynder
30. juni 2004 - 19:55 #6
Cleansweep fra Norton kan gøre tricket. Den kan fjerne alle filer der ikke bruges længere og også rydde op i reg databasen.

Den er en del af Norton Systemworks:
http://www.symantec.com/sabu/sysworks/basic/index.html

/Goose
Avatar billede magictouch Nybegynder
30. juni 2004 - 19:55 #7
Prøv Jv16 power tools: http://www.oldversion.com/
registry tool-installed programs- custome remove-remove all entries
Avatar billede c-holst Novice
30. juni 2004 - 19:56 #8
Du kan jo starte op i fejlsikret ved at trykke f8 under opstart
og så prøve igen, dette er en god ide, hvis programmet kører i baggrunden

Du kunne lige nuppe en scandisk og en defragmentering, når du alligevel er i fejlsikret.

Jeg vil gerne høre hvilke programmer der er tale om, for er det noget smuds, tager vi lidt andre redskaber i brug.

-----------------------------------------------------

er programmet afinstalleret, men stadig figurere i listen, så se her.
Past herfra
http://www.broe.dk/dk/default.asp?underside=/dk/windows_-_tip_of_the_day.asp

Fjern ikke afinstallerede programmer fra tilføj/fjern menuen

Dette kræver god edb viden at arbejde i Registreringseditoren og der må ikke pilles i andet en dette vist her!
Fjerner et program fra computeren, og efterfølgende figurerer programmet stadig på listen, selvom det er blevet afinstalleret.

Fjern disse på følgende måde:

Klik på "Start" - Vælg "Kør.." - Skriv "Command" - Skriv "Regedit" - Klik på ”OK”.
Åbn stien: "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall". Under punktet "Uninstall" ligger de programmer, der fremgår af din programliste. - Du kan se programmets navn i vinduet til højre, ud for ”DisplayName” og programmets versionsnummeret ud for ”DisplayVersion”.

Højreklik på den mappe, der indeholder oplysningerne om det program, du vil fjerne - Vælg "Slet".
Bekræft sletningen ved at klikke på "Ja".

Luk Registreringseditoren, og programmet er nu fjernet permanent fra listen.

SE TIPPET TRIN FOR TRIN - http://www.tipchannel.dk/kal3/18ko3/koaago3/koaago1.htm
-- Kilde: tipchannel.dk --
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
30. juni 2004 - 19:58 #9
>celebrity. Tak for ;)

venligst
Jeanette18
Avatar billede kalb Nybegynder
30. juni 2004 - 20:06 #10
http://www.jv16.org/
Her kan du downloade en free trail version i 30 dage
Avatar billede kalb Nybegynder
30. juni 2004 - 20:11 #11
Her er et link som du også kan prøve  den kan downloades http://wincmd.com/download.htm
Avatar billede magictouch Nybegynder
30. juni 2004 - 20:23 #12
kalb> læst kommentarerne*S*
Avatar billede henrikege Nybegynder
30. juni 2004 - 22:51 #13
Hvis du ikke kan finde en "uninstall.exe" i de berørte mapper, så har jeg også gode erfaringer med "RegClean" programmet. Et andet og godt program til at rydde op i registreringsdatabasen er "RegScrub". Her er et link, hvor du kan downloade dette lille freewareprogram:
http://www.downseek.com/download/17821.asp
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. juli 2004 - 00:11 #14
Den RegCleaner som flere omtaler findes (stadig gratis) direkte på denne:
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=559&Download=JA

Kan kraftig anbefales fra mig side... Er blevet brugt 117 gange uden efterfølgende problemer...
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. juli 2004 - 04:49 #15
Med alle de forslag, ville det være rart at høre fra spørger;)
Avatar billede strangeaway Nybegynder
01. juli 2004 - 09:58 #16
Jeg er fuldstændig overvældet af de mange svar...!!! Jeg har forsøgt mig med JV 16 Power Tools, som jeg synes er et lidt uoverskueligt program, men det ser ud til at virke, så pointene må gå til kalb!!!

Mange tak til alle for den store hjælp...!!!
Avatar billede kalb Nybegynder
01. juli 2004 - 10:20 #17
Takker og bukker.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. juli 2004 - 10:35 #18
Bemærk af RegCleaner versionen ved http://www.macecraft.com/downloads/ har nogle tidsmæssige begrænsning (30 dage).
Versionen (lidt 'ældre') ved http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=559&Download=JA
er gratis/ubegrænset...

PS: Husk at checke WindowsUpdate:
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

... og afslut med oprettelse af et systemgendannelsespunkt

... og en defragmentering ...

Good Luck...
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. juli 2004 - 11:13 #19
Er der nogen der er venlige at læse min kommentar:30/06-2004 19:55:25
Avatar billede kalb Nybegynder
01. juli 2004 - 11:32 #20
magictough-> Den version du referer til er 1.3 mens den trailversion jeg referer til er version 1.4.
Jeg har ikke testet din version mod 1.4. Det kan da godt være at din er bedre.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. juli 2004 - 11:33 #21
... undskyld - den så jeg slet ikke (ordentligt). Smart side; er nu i samlingen...
Avatar billede kalb Nybegynder
01. juli 2004 - 11:36 #22
Majsmarken-> hvis du er glad for magictoughs forslag så er det op til dig om du vil dele p eller give magictough alle p. have a nice day
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. juli 2004 - 11:40 #23
Nej, det er ikke point jeg vil ha´følte mig bare lidt overset*S*
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. juli 2004 - 11:43 #24
... nu er det ikke mig der har oprettet spm. sååååå...
Don't Care... Jeg er ingen POINTRYTTER...
Avatar billede kalb Nybegynder
01. juli 2004 - 11:47 #25
Majsmarken-> Sorry, det gik lidt for stærkt- Det er når siden bliver lidt for lang så vil dovenskaben ikke scrolle så ofte.
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. juli 2004 - 12:23 #26
Ked af, hvis jeg har trådt nogen over tæerne, det var ikke meningen;)
Avatar billede henrikege Nybegynder
01. juli 2004 - 12:37 #27
> MagicTouch ;o)

Du skal ikke være ked af det.... ;o) Du hjalp mig i går med et problem, hvilket gjorde mig vældig glad.... HenrikEgeOlsen
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. juli 2004 - 12:45 #28
henrikege> tak for de pæne ord;)
Avatar billede kalb Nybegynder
01. juli 2004 - 12:57 #29
Magictough-> Du har ikke trådt på mig - Det er helt ok hvis du får p men det er nok princippet at spørgeren uddelte p uden helt at tænke sig om og derfor må han træde i karakter og komme med et bud om hvordan hvem der skal have p.
Jeg har stor respekt for din faglige viden og har haft glæde af dine svar til andre og  især at du redet mig med et spm.
Avatar billede magictouch Nybegynder
01. juli 2004 - 13:07 #30
Kalb> tak for det*S*
strangeaway>> hvis du ikke ved, hvordan man accepterer, markerer du det/de navne der skal have point, og accepter
Avatar billede strangeaway Nybegynder
01. juli 2004 - 20:02 #31
Så skulle pointene være ligeligt fordelt!!! Det er meget sjældent jeg benytter mig af Eksperten men bliver hver gang forundret over den enorme velvilje der er for at hjælpe hinanden helt enormt - også pc-spassere som jeg... TAK FOR DET ALLESAMMEN!!!(fedter lidt fordi mit brug sikkert stiger voldsomt - skal til at arbejde i Flash og Dreamweaver, som jeg aldrig har prøvet før...???)

Ha' en rigtig go' sommer

//Strangeaway
Avatar billede c-holst Novice
01. juli 2004 - 20:34 #32
skal til at arbejde i Flash og Dreamweaver, som jeg aldrig har prøvet før

så kan du jo også begynde at lave lidt for andre. man starter i det små med det man kan, og så lærer man hurtigt meget godt, som man så kan bruge fremover. Tror det er den måde de fleste "eksperter" er begyndt på.
Bruger du bare lidt tid på at hjælpe andre, kan de fleste godt tjene ind til at kunne stille mange spørgsmål.

bare lige en lille slut kommentar fra mig