Avatar billede montrutti Nybegynder
30. juni 2004 - 14:18 Der er 7 kommentarer

CPU sidder fast

Jeg har købt en blæserstyring hvori der også er cpu temp måler. Jeg ville derfor tage min køler af for en kunne sætte føler mellem cpu og køler. Det resulterede i at da jeg prøvede på at hive alu køleren af røg cpuen med. CPUén sidde rurokkeligt fast og jeg aner ikke hvordan jeg skal få den af.
Hvis du har den perfekte løsning så kom med den nu.
Avatar billede montrutti Nybegynder
30. juni 2004 - 14:35 #1
Hvad hvis jeg prøver på at varme det stads op der sidder mellem cpu og alu køleren ?
Avatar billede montrutti Nybegynder
30. juni 2004 - 14:36 #2
270 point ekstra hvis løsningen kommer
Avatar billede peet-49 Novice
30. juni 2004 - 14:48 #3
Varm kølerelementet op, se om ikke det løsner sig.
Avatar billede peet-49 Novice
30. juni 2004 - 14:49 #4
Der må gives max. 200 point pr. spørgsmål
Avatar billede montrutti Nybegynder
30. juni 2004 - 14:58 #5
ok, jeg prøver
Avatar billede hottadpole Nybegynder
30. juni 2004 - 19:45 #6
Det er enten det på påførte kølepasta eller den indbyggede thermalpad der klistrer det hele sammen. Den slags sker typisk hvis der er brugt lidt rigeligt. V. h. a. en hobbykniv og megen tålmodighed kan det vrides fra hinanden. Husk at rense din cpu godt og grundigt af med f. eks. rensebenzin samt at påføre et ultratyndt lag pasta inden du monterer den nye køler.
Avatar billede krasmussen2 Nybegynder
07. juli 2004 - 22:55 #7
Spænd køleren fast i en skruestik og prøv med noget tynd ståltråd som en sav. det plejer at virke. Men forsigtigt.