Avatar billede thomas_tb Nybegynder
30. juni 2004 - 12:23 Der er 11 kommentarer

Lave PDF filer om til jpg's?

Jeg har tunge pdf filer (3mb) som jeg gerne vil have lavet om til jpg, tiff, eller lignende på mindre end 10 kb, så der er klar til at uploade på internettet. Jeg har adobe professional, men kan ikke finde ud af hvordan jeg gør det?
Avatar billede celebrity Nybegynder
30. juni 2004 - 12:24 #1
PDF, er jo ikke et billede format. Tror ikke det kan lade sig gøre! :S Så skulle du prøve Adobe Photoshop eller GIMP.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
30. juni 2004 - 12:25 #2
Der kan du bare tage en screenkopi, der er et ikon i din værktøjsbar i Adobe Readren, hvor du bare kan markerer et området og bruge Copy/Paste!!!
Avatar billede ferdinand.k Mester
30. juni 2004 - 12:25 #3
Du ligger ikke inde med Adobe Photoshop CS(8.0 mener jeg), vel!? Den har nemlig en snedig indbygget funktion...
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
30. juni 2004 - 12:25 #4
Bare lige husk på at, jo størrer du ser billedet, jo størrer bliver billedet som du sætter ind...
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. juni 2004 - 12:54 #5
Du kan gøre dette med et hvert billedbahandlingsprogram.

Åben din pdf fil. Tast Alt Gr + PrtScn. herefter åbner du dit billedbehandlingsprogram og paster dit snapshop ind i en ny billedfil. Hvis du har photoshop kan du styre meget fint hvor meget billed kan tåle at komprimerer, men selv paint kan gøre dette
Avatar billede Spotgun Seniormester
30. juni 2004 - 13:22 #6
Hvis du har Adobe Acrobat Pro, så burde du kunne åbne PDF'en og vælge "Gem som" og gemme den i JPG format. Det kan man i hvert fald i Acrobat 5.0. Kunne ikke forestille mig at de har fjernet den funktion.

Dog kan det som andre pointerer godt være du skal hive den jpg ind i photoshop og evt. resize den lidt, og gemme den i 72dpi
Avatar billede miss-g Seniormester
30. juni 2004 - 14:54 #7
Tror kun at den tager billederne der er sat ind spotgun - ville også have nævnt den funktion *S*
Avatar billede Spotgun Seniormester
30. juni 2004 - 15:03 #8
miss-q: Jeg har lige checket efter i 5.0 - den gemmer hele dokumentet som PDF. Men det er rigtigt du også kan eksportere de enkelte billeder som JPG
Avatar billede Spotgun Seniormester
30. juni 2004 - 15:52 #9
...der skulle selvfølgelig ha' stået at den gemmer hele PDF-dokumentet som en JPG fil. :)
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
30. juni 2004 - 22:13 #10
Avatar billede Spotgun Seniormester
01. juli 2004 - 08:05 #11
No offence jogge, men det er der jo ikke behov for, når han skriver at han allerede har Adobe Acrobat Professional. :)