Avatar billede nanonissen Nybegynder
30. juni 2004 - 06:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Allemandsret i Skotland

Hej Alle
Er der nogen der ved om der er allemandsret
og/eller hvordan reglerne er for at slå et telt op i højlandet, gerne med link

På forhånd tak
Nanonissen
Avatar billede dnx Nybegynder
30. juni 2004 - 08:11 #1
Har ikke selv læst de her links.... men håber at du kan bruge dem ;)

http://www.scotland.gov.uk/consultations/housing/gmuc-07.asp

http://www.walkscotland.com/wildcamping.htm

her er osse lige noget om loven:

CAMPING AND THE LAW

The Land Reform (Scotland) Act 2003 and Scottish Outdoor Access Code will be enacted in late 2004 or early 2005 with a clarification of the law relating to wild camping. A clause in the Trespass (Scotland) Act 1865 that made it an offence to encamp on someone else's property, has been amended to give a statutory right to camp when done by a person in the exercise of the access rights created by the Land Reform (Scotland) Act 2003. The Scottish Outdoor Access Code will recommend guidelines for responsible behaviour, which in terms of wild camping is likely to state that it will not be responsible to camp in a field containing a crop or livestock.
The Trespass (Scotland) Act of 1865 makes it an offence to encamp or light fires on private land without the consent of the landowner. It has not been used recently against hillwalkers or climbers, but the MCofS believes it should be amended so that responsible wild camping is no longer a criminal offence....

Tror ikke det er så ulovligt mere....
Avatar billede nanonissen Nybegynder
30. juni 2004 - 08:18 #2
Jep det var lige det jeg manglede.