Avatar billede nitte Nybegynder
30. juni 2004 - 01:17 Der er 7 kommentarer

Problemer med CPU'en i spil

Hejsa

Har lidt problemer med min cpu i spil, den bruger 100 % cpu evne i alle spil min computer er temmelig ny:

2,8 ghz intel pentium
radeon 9700
asus p4p800 bundkort
512 ddr ram.
osv.

Håber i kan hjælpe, det ville hjælpe mig meget.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
30. juni 2004 - 01:51 #1
hvis det kun er spil (men til gengæld alle spil) har du en meget intelligent pc, der kan kende forskel på software :-) hehe
spøg til side, det jeg vil spørge om er om der er nogle helt bestemte ting der trigger at den ryger op på 100%. for når en så ny pc ligger på 100% så plejer det at være snavs der er kommet på den (men det kan jo også være noget driverprob).
prøv at trykke ctrl-alt-del jobliste og ydeevne og lad den stå i et par minutter uden at den laver noget. ligger den i gennemsnit på nogle få%
og hvad sker der når du går på internettet?
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
30. juni 2004 - 10:26 #2
Det gør min nu også, dette er meget normalt. Spil er meget krævende både for CPU og grafikkort, derfor tror jeg rent faktisk at alle maskiner bruger fuld skrald ved nye store spil
Avatar billede steffansp Nybegynder
30. juni 2004 - 21:51 #3
Spil er meget krævende både for CPU og grafikkort, derfor tror jeg rent faktisk at alle maskiner bruger fuld skrald ved nye store spil:
Jeg bruger en P4 3.0Ghz og min bruger "kun" aller højst 50-60% i de nye spil jeg har prøvet, bland andet: Calls Of duty, Battlefield Vietnam(Med højeste grafik og højeste antal bots)
Avatar billede nitte Nybegynder
01. juli 2004 - 11:16 #4
Kan det virkelig passer, det hakker jo en gang imellem når jeg er inde og spille, hvilket er rigmlig træls, kan det have noget at gøre med at jeg har 2 lydkort installert ?
Avatar billede nitte Nybegynder
03. juli 2004 - 00:44 #5
Det er forresten cs. Det kan man ko vist ikke kalde for et nyt og stort spil. Bruger forresten omegadriver fra omegacorner.com. Den gør det samme med catalyst, så kan vel ikke være et driver problem.

Steffansp. Hvis din cpu bruger 50-60% i bf og CoD. Hvorfor bruger min så 100% i cs og unreal2k4 fx. der er da ikke videre stor forskel på vores computere.
Avatar billede nitte Nybegynder
06. juli 2004 - 16:27 #6
Er der ingen der har lyst til at hjælpe mig ? :(
Avatar billede steffansp Nybegynder
10. juli 2004 - 18:30 #7
Nej, det burde det ikke være bortset fra at jeg har et onboard grafikkort.... Jeg ved ikke hvad problemet er, måske spyware....