Avatar billede windswept Nybegynder
21. februar 2001 - 11:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

formatering???

Hvordan formatere jeg min computer med win 2000?
Avatar billede cvsac Nybegynder
21. februar 2001 - 11:46 #1
du sætter din BIOS til at starte på cdrom drevet hvor win2000 cden ligger ... så klare du det fra setupen :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. februar 2001 - 11:47 #2
Alternativt - hent en bootdisk fra www.bootdisk.com - en Win98 bootdisk - og formater med den :)

Avatar billede windswept Nybegynder
21. februar 2001 - 11:54 #3
Jeg vil have disken formateret, fordi når jeg starter computeren, viser sig en blå skærm. På denne blå skærm står der et filnavn v. navn: ntskrnl og at nogle cacheområder skal deaktiveres i bios, og at bios skal opgraders. Jeg har forsøgt at deaktivere områderne og afmontere næsten alle kort. Jeg har ikke opgraderet bios.
Avatar billede windswept Nybegynder
21. februar 2001 - 11:57 #4
til nanoq
Win 2000 melder at formaterfilen er for gammel på win98 bootdisken.
Avatar billede windswept Nybegynder
21. februar 2001 - 12:04 #5
Er der andre løsninger?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. februar 2001 - 12:17 #6
Du skal boote på disketten - og derefter køre format kommandoen :)
Avatar billede wismann Nybegynder
21. februar 2001 - 12:19 #7
Hent en bootdisk til winme fra www.bootdisk.com
den skulle virke og sæt din bios til at boote fra a:\\

*Wismann*