Avatar billede arg3nto Nybegynder
29. juni 2004 - 19:20 Der er 1 kommentar

partition problemer

ok min situation er følgende:

Jeg har min harddisk partitioneret 40/40 gb(den er 80gb total). Der er installeret windows på begge patitioner, så jeg mener at at de begge er system drev. Mit ønske er at have 1 windows og partitioner på 10(windows)/70 gb. Dette vil windows så ikke give mig lov til fordi den siger at begge er system drev og jeg har prøvet at få fdisc kørende med en 98 diskette. Nogle der kan hjælpe mig med dette problem?  jeg er frisk nok på en format C:

takker
Avatar billede henrikege Nybegynder
29. juni 2004 - 20:40 #1
Hvis du er frik på en formatering, så er det let nok at partitionere din harddisk. Gør følgende:
*Sæt din bios til at boote på cd-rom drevet som første valg
*Læg din Win XP cd i cd-rom drevet og genstart maskinen
*Nu skal du trykke på en tast for at starte fra Win XP cd'en
*Vælg ny-installering af styresystem
*Vælg at slette eksisterende partitioner vha."F8", "ESC", "L" og "E"
*Vælg at oprette en ny partition - og her skal du nu vælge størrelsen af din  systemdisk
*Vælg herefter at formatere partitionen vha "O", stadig fra Win XP cd'en
*Nu begynder en kopiering af de filer, som Win XP skal bruge for at lave en ny-installation af styresystemet
*Herefter er det blot at følge anvisningerne på skærmen

God fornøjelse ;o)