Avatar billede olje1970 Nybegynder
29. juni 2004 - 18:05 Der er 8 kommentarer

Hvad skal man bruge til at rengøre en skærm på en bærbar pc ?

Hej

Jeg har for ikke så længe siden investeret i en bærbar pc, og vil nu gerne gøre skærmen ren, men jeg er i tvivl om hvordan jeg gør det rigtigt, uden at beskadige den. Er der nogen der har et godt tip ?
Avatar billede nopsen Ekspert
29. juni 2004 - 18:17 #1
du skal købe rensemiddel til den, fåes hos de fleste forhandlere, du får en flaske med nogen bløde klude.
du må ikke bruge alm skærmrens, da det kan ødelægge den "hinde" som er på overfladen.
Avatar billede mobius6 Juniormester
29. juni 2004 - 18:39 #2
ja, jeg bruger Vodka op en kraftigt opvredet klud(eller rettere skind)
det har virket fint siden 1992 :)
Avatar billede mobius6 Juniormester
29. juni 2004 - 18:40 #3
EN ting du dog aldrig skal er at "press"/mase/gnubbe på skærmen
Avatar billede bandit_ Nybegynder
29. juni 2004 - 19:41 #4
hvad kan der ske vis man gør det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juni 2004 - 20:02 #5
Du kan ødelægge skærmen.

Bare brug en klud opvredet i varmt vand - skærme på bærbare er meget nemme at rengøre!
Avatar billede mobius6 Juniormester
29. juni 2004 - 20:04 #6
nemli'
Avatar billede mobius6 Juniormester
29. juni 2004 - 20:07 #7
min er faktisk gået lidt i udu efter lidt for mange ture som håndbaggage til østen
et eller andet har ligge i forlommen på tasken (sikket min strømforsyning) og mast
på låget så nu er der en lille (2x3mm) lys plet midt på skærmen, tis osse:-/
Avatar billede nopsen Ekspert
29. juni 2004 - 22:15 #8
vodka skal da drikkes? :)
ved ikke lige om jeg ville gå løs på skærmen med klud og vand, men nu er jeg også ryger, så det kræver lidt hårdere midler at få nikotinen af skærmen, og er samtidig lidt øm over den, så vælger det sikre.
kender det med irrit. pletter, der er lige gået en enkelt pixel på min, og for at det ikke skal være løgn, så lyser den grøn! grrrr