Avatar billede ionman Nybegynder
29. juni 2004 - 15:46 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Mest for pengene

Hey
Jeg skal ud og bruge nogle penge på en billig upgradering af min pc. dvs 2500-3500 max

Jeg er ikke så meget inde i markedet for tiden, for hvad der bedst kan betale sig i den prisklasse.
det jeg helst skulle få ud af det er
-ny processor.
-motherboard
-min 512 ram
-strømforsyning støjsvag
- evt tower .. tror ikke det gamle kan rumme det
- og hvis der er penge til det et nyt graffikkort (men hvis det går helt galt kan dette spares væk.

jeg håber der er nogle eksperter som kan anbefale et hardware sæt til mig:) ... eller evt bare nogle dele der går godt i spænd, ex som hvilket motherboard passer bedst til hvilken processor og hvilke ram.

på forhånd tak
Undertegnet
Avatar billede jabas Nybegynder
29. juni 2004 - 15:49 #1
hey mangler du et sted at købe det eller hva' (sådan forstød jeg det)

hvis jeg trorede rigtigt må det så være over nettet eller ???
Avatar billede ionman Nybegynder
29. juni 2004 - 15:53 #2
Oh det er selvfølgelig over nettet, i løsdele:) evt samlet hvis det kan betale sig- men det formoder jeg bare ikke det kan.

Hilsen
Undertegnet
Avatar billede jabas Nybegynder
29. juni 2004 - 15:57 #3
godt så gør det noget det er fra udlandet ??? det kan faktisk betale sig at købe det der
Avatar billede ionman Nybegynder
29. juni 2004 - 16:02 #4
jeg må indrømme jeg ikke har de store erfaringer med at købe hardware over nettet fra udlandet. men er piserne ikke rimmelige på edbpriser.dk? - det ville ihverfald være bedst hvis det var i Danmark købene blev gjort. hvis en del ikke virker er det noget rod at sende det til udlandet igen)
Avatar billede jabas Nybegynder
29. juni 2004 - 16:04 #5
har selv købt min pc, mp3 afspiller, usb stik, og mobil over nettet fra udlandet !...

og jeg har sparet et par tusind
Avatar billede tubber Juniormester
29. juni 2004 - 16:04 #6
Hvad har du af CPU og ram i forvejen ?
Avatar billede tubber Juniormester
29. juni 2004 - 16:04 #7
jabas : link ? altså til der du handlede
Avatar billede ionman Nybegynder
29. juni 2004 - 16:09 #8
800 mhz amd athlon
640 ram
geforce 2 mx
ukendt motherboard..
harddisk 120 gb (næsten ny)
netkort (skal ikke skiftes)
lydkort (skal ikke skiftes)
+-dvd/cd-brænder (skal ikke skiftes)
cd-bræner (skal ikke skiftes)
Avatar billede tubber Juniormester
29. juni 2004 - 16:25 #9
2x Kingston Ram 512mb: 649,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=13900

AMD Barton 2500+ (1833 MHz): 530,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10872

AsRock K7S8X R3.0 Bundkort: 235,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=72492

Palit GeForce FX5700 Grafikkort: 899,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=84994

Ialt: 2962,-
Bare et bud på hvad det kunne være :)
Avatar billede tubber Juniormester
29. juni 2004 - 16:27 #10
Vil lige sige jeg selv har 2 af de bundkort og de kører godt, har også den CPU, og kingstonram går man ikke galt af :)
Avatar billede tubber Juniormester
29. juni 2004 - 16:27 #11
dog kan grafikkortet gøres noget billigere.....
Har sat et med 256 ram.....kan gå ned i størelse og ram på det dermed ned i pris :)
Avatar billede ionman Nybegynder
29. juni 2004 - 16:33 #12
tak for forslaget kikker lige lidt nærmere på det .. 5 min senere ..

en barton 2500+ er det ikke en lidt langsom cpu idag? jeg mener kunne det ikke bedre betale sig at købe p4?

ved ikke så meget om alle de amd cpu'er der findes idag
Avatar billede tubber Juniormester
29. juni 2004 - 16:35 #13
Så er det andre priser......
jeg mener ikke pt. det kan betale sig, jeg har ikke stødt på noget endnu som jeg kunne bruge den til, andet end lige videoredigering.......
Avatar billede ionman Nybegynder
29. juni 2004 - 16:36 #14
grafikkort ser godt ud)
Avatar billede ionman Nybegynder
29. juni 2004 - 16:40 #15
Ok tak for svaret tubber. håber der er andre som har forslag.
indtil videre er
Palit GeForce FX5700 Grafikkort: 899,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=84994 en god opløber)
og
2x Kingston Ram 512mb: 649,-
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=13900
gode opløbere men tvivler lidt på cpu og bundkort.( mangler stadig strømforsyning)

hilsen
undertegnet