Avatar billede vampyr-anden Nybegynder
21. februar 2001 - 11:02 Der er 14 kommentarer

Stjålne Atomvåben

Jeg har hørt at man kalder atom våben der er stjålet af terrorister \"rouge spear\"
jeg har også hørt at man kalder andre ting navne som \"long sword\", er der nogen der kan finde en hjemmeside med disse forklaringer?
Avatar billede hobbez Nybegynder
21. februar 2001 - 11:13 #1
Ja, og broken arrow, hvis man skal tro filmen af samme navn.

Men formålet med at kalde tingene \"noget andet\" er jo at undgå at sprede panik ved at bruge udtryk som \"stolen thermonuclear weapon\", så jeg tror ikke du skal regne med at finde en side der indeholder de aktuelle udtryk for disse ting.

Hvis alle ved hvad sådanne begreber dækker, vil der vel ikke være meget formål med at bruge dem?

/Rob
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. februar 2001 - 11:16 #2
Jeg tvivler på, at det er \"kodenavne\" der bliver brugt andre steder end på film. Har de forskellige hændelser \"ægte\" kodenavne, tror jeg næppe de er offentligt tilgængelige. Som Hobz siger, hvad formål er der med at bruge dem, hvis folk ved hvad de betyder? ;)

Avatar billede beaviz Nybegynder
21. februar 2001 - 11:17 #3
\"I think we got ourself a broken arrow\"
-
\"You even got a name for it?\"
Avatar billede hobbez Nybegynder
21. februar 2001 - 11:21 #4
Beaviz >> Hehe :o)

/Rob
Avatar billede xtom2 Nybegynder
21. februar 2001 - 16:52 #5
De er nok kun til for at drive Echelon til vanvid :P
Avatar billede rfogh Nybegynder
21. februar 2001 - 17:37 #6
nanoq>> Jeg har set det et eller andet sted... (Sidder febrilsk og gennemroder min Rogue Spear-manual)
Så vidt jeg husker er der 5 faser...

<Bare en status-rapport - Jeg leder videre :o)>
Avatar billede vampyr-anden Nybegynder
21. februar 2001 - 17:39 #7
rfogh samme her men jeg tror jeg så det på en rouge spear hjemmeside!
Avatar billede vampyr-anden Nybegynder
21. februar 2001 - 17:41 #8
xtom jeg har hørt dit navn før
et eller andet med en masse klager
aaargh kan ikke huske hvad det præcist var, det var en ven der fortalte om at du brokkede dig over en eller anden, men lig det til side, hvem er Echlon?
Avatar billede rfogh Nybegynder
21. februar 2001 - 17:48 #9
http://www.milnet.com/milnet/nukacci.htm
http://europe.cnn.com/SPECIALS/cold.war/experience/the.bomb/broken.arrows/intro.html

Her er ikke omtalt Rogue Spear, men så vidt jeg husker er det, når bomben er på vej!
Avatar billede rfogh Nybegynder
21. februar 2001 - 17:53 #10
Echelon er den amerikanske sikkerhedstjenestes (NSA) hemmelige overvågningscenter, hvis eksistens endnu ikke er bevist, men som de fleste dog mener eksisterer...

DE AFLYTTER DINE TELEFONSAMTALER, GENNEMLÆSER DINE E-MAILS OG KIGGER MED FRA KUMMEN NÅR DU ER PÅ LOKUM!!!  (Er du skræmt nu?)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
22. februar 2001 - 14:04 #11
vampyr-anden = Magnus*****************
Avatar billede rfogh Nybegynder
22. februar 2001 - 14:14 #12
nil>> ????
Avatar billede nil.dk Nybegynder
22. februar 2001 - 14:18 #13
Det var en (intern) kommentar til xtom... sorry
Avatar billede rfogh Nybegynder
22. februar 2001 - 14:26 #14
OK :o)