Avatar billede hpdk Nybegynder
28. juni 2004 - 21:06 Der er 4 kommentarer

Windows XP og VPN

Jeg har oprettet en VPN tunnel mellem to netværk. Via DOS kan jeg oprette drev (net use x: //xxx.xxx.xxx.xxx/data), som jeg kan bruge i Windows XP, og når de først er taget i brug kan andre tidligere oprettede netværksdrev findes ved hjælp af  //server/data og //server/data2.
Men under netværkssteder kan jeg ikke se PC'erne i fjernnetværket. ???

Der er ingen domæneserver.
Arbejdsgrupperne hedder det samme.
De sidder naturligvis i hver deres IP netværk, men har samme SUBnet.

Tunnelen er oprettet over PPTP via to Trendware TW100 BRV204 Routere.

Hvad skal der til for at man kan se alle computerne i windows XP's netværkssteder. ??
Avatar billede kenp Novice
28. juni 2004 - 21:47 #1
ville mene at du skulle oprettet noget wins på jeres netværk for at kunne det.
Avatar billede portnoy Nybegynder
29. juni 2004 - 09:47 #2
Uden WINS burde det vel være muligt at mappe via ip-adresser, da WINS jo ikke er andet end name resolving i et Windows netværk.
Grundet til at du ikke kan se det i din Netvækssteder, er sikkert at VPN forbindelsen ikke opretter browse lister. Du vil derfor godt kunne komme i kontakt med pc´en via det netværks drev du opretter, men vil ikke kunne se pc´en i dine Netværksteder.
Avatar billede hpdk Nybegynder
29. juni 2004 - 14:21 #3
Hej Portnoy

Som udgangspunkt mente jeg også at windows bare ville se alle maskinerne, men den gør det ikke.
Du nævner en browserliste, den er jeg ikke bekendt med, kan du uddybe funktionen af listen og en normal indstillings routine. Det ser ikke ud til at jeg har mulighed for at oprette en browser liste i min router...kan den styres software mæssigt..?
Avatar billede portnoy Nybegynder
29. juni 2004 - 19:12 #4
Nu er jeg ikke lige 100 meter i browse lister, men jeg skal se hvad jeg kan finde på det.
Imellemtiden, prøv om du ikke kan finde pc´en simpelthen ved at søge på den, højreklik på Netværk Steder og søg efter computer. Det burde kunne lad sig gøre.